API cere rezilierea de urgență a contractului pentru un lot din Autostrada Transilvania


Asociația Pro Infrastructură (API) cere rezilierea de urgență a contractul pentru lotului A3 Chiribiș-Biharia din Autostrada Transilvania.

Am pierdut 14 luni. Mai pierdem? Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are toate motivele întemeiate și pârghiile legale pentru a rezilia și a tranșa blocajul existent încă din decembrie 2020 când proiectul tehnic trebuia să fie gata.

După 16 ani, două rezilieri și două licitații, pe 12.06.2020 CNAIR semnează contractul cu Trameco (grupul Selina), cei 28,55 km din Autostrada Transilvania urmând să fie proiectați în 6 luni și executați într-un an și jumătate cu 326 milioane de lei plus TVA.

Dar drama halucinantă a acestui tronson blestemat se complică și mai tare! În esență, constructorul a subevaluat grosolan lucrările necesare și a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR. Apoi cere 130 de milioane lei în plus, invocând probleme majore în teren și diferențe față de expertiza CNAIR.

V-am explicat în 22.06.2021 (link: https://bit.ly/3DHYeuB) și apoi din nou în 15.10.2021 (link: https://bit.ly/3GI0Bij) când am cerut rezilierea dacă antreprenorul refuză să se încadreze în contract, în lege și în oferta asumată la licitație.

Este absolut evident că blocajul nu mai poate continua. SINGURA soluție este REZILIEREA (a treia oară), acordarea de CERTIFICAT NEGATIV constructorului și, desigur, lansarea unei noi licitații, în speranța că al patrulea antreprenor va reuși să ducă șantierul la final în 2024... la 20 (douăzeci) de ani de la prima lopată”, spun cei de la API.

Comentarii Facebook