Ambalajul original nu mai trebuie păstrat pentru a beneficia de garanție

 

Consumatorii nu mai trebuie să păstreze ambalajul original al unui produs pentru a beneficia de garanție.

 

Noua lege a amabalajelor prevede că drepturile unei persoane nu pot fi condiționate de păstrarea ambalajelor originale ale produselor. Service-urile pot fi amendate cu până la 25.000 de lei dacă nu respectă legea.

 

Legea 249/2015 prevede ”se interzice condiționarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrare a ambalajului”.

 

Dacă un magazin refuză să vă repare un produs în lipsa ambalajului original, se comite un abuz și puteți face plângere la Protecția Consumatorilor. 

 

ANPC intervine numai pentru persoane fizice, persoanele juridice, incluzând aici și PFA-urile, fiind nevoite să apeleze la justiție, scrie reduceri.co. Acestea din urmă sunt sfătuite să respecte prevederile din certificatul de garanție, care menționează de obicei condițiile de acordare și refuzare a cererii de reparatie pe garanție.

 

Cu toate acestea, trebuie să avezi factura și certificatul de garanție pentru prezentarea la service. De asemenea, nu aveți nevoie nici de accesoriile originale ale produsului.

Comentarii Facebook