TikTok. 5 lucruri pe care trebuie să le știi despre aplicația care face furori în jurul lumii


TikTok. Odată cu instalarea pandemiei de coronavirus, toată lumea s-a mutat online. De acest lucru s-a bucurat din plin și aplicația TikTok, care a devenit una dintre cele mai utilizate platforme din toată lumea. Iată cine a inventat TikTok și cele mai interesante 5 lucruri de știut despre aplicația populară.

TikTok. Cine a inventat aplicația?

TikTok este o aplicație și o rețea de socializare deținută, în prezent, de ByteDance, o companie din Beijing. Aceasta a fost lansată în septembrie 2016, în China, sub numele de „A.me” de către Zhang Yiming. Ulterior, în anul 2017, compania a achiziționat pentru un miliard de dolari start-up-ul Musical.ly din Shanghai, pe care TikTok îl are astăzi la bază.

Începând din acest an, ea a fost lansată și în țările din afara Chinei, devenind astăzi extrem de populară în toată lumea. Aplicația le permite utilizatorilor să creeze sau să urmărească clipuri video cu o duratp între 3 și 60 de secunde. Acestea au pe fundal diverse fragmente din piese muzicale, sunete, dialoguri sau diferite replici memorabile amuzante, protagoniștii dansând, mimând un dialog sau un cântec ori interpretând scenic pe baza sunetului original, totul pentru a stârni amuzamentul sau admirația celor care îl vizionează.

TikTok. Lucruri pe care trebuie să le știi despre TikTok: 1. Celebritățile

Aplicația este folosită și extrem de apreciată de multe celebrități care, de altfel, contribuie la creșterea popularității aplicației. Aplicația a plătit parteneriate cu mai multe celebrități din diferite părți ale lunii, pentru ca aceștia să promoveze aplicația publicului lor. Aceasta este o strategie folosită pentru a se extinde.

TikTok. Lucruri pe care trebuie să le știi despre TikTok: 2. Algoritmul

Felul în care interacționezi cu videoclipurile care ți se afișează dictează ce fel de conținut urmează să vizualizezi. Aceasta nu este însă o tactică inventată de TikTok, și YouTube face ceva similar, dar pentru că videoclipurile de pe TikTok sunt mult mai scurt, se poate aduna mai multă informație.

TikTok arată toate videoclipurile, indiferent de cine le postează, utilizatorilor săi interesați. Așadar, atunci când un video este postat:

-algoritmul îl arată urmăritorilor unui cont și persoanelor care ar putea fi interesate de acesta. Ori, dacă este un profil nou, acesta afișează videoclipul unui mic număr de utilizatori care ar putea fi interesați de acest conținut.

-mai apoi, interacțiunea utilizatorilor cu acesta decide soarta și distribuția ulterioară: dacă oamenii îl urmăresc până la final, dacă lasă un comentariu, dacă dau un like, îl trimit prietenilor.

-un răspuns pozitiv din partea utilizatorului dictează algoritmul să afișeze videoclipul mai multora, ajutându-l să devină viral.

TikTok. Lucruri pe care trebuie să le știi despre TikTok: 3. Siguranța

Când decizi să te înscrii pe TikTok, contul devine public în mod implicit, ceea ce înseamnă că oricine îți poate vedea videoclipurile, îți poate trimite mesaje directe și îți poate utiliza informațiile despre locație. Orice rețea socială poate fi riscantă, însă poți alege să utilizezi aplicația în siguranță, optând pentru un cont privat. Mai mult, TikTok a introdus noi setări „Digital Wellbeing”, precum și capacitatea de a face „Family Pairing” pentru conturile de utilizator.

TikTok. Lucruri pe care trebuie să le știi despre TikTok: 4. Publicitatea

La începutul anului 2019, TikTok a început să afișeze reclame pentru unii spectatori de pe platformă, lucru care s-a dovedit a fi un real succes. Unele rapoarte au arătat că veniturile TikTok au crescut în 1029 cu peste 300% față de aceeași perioadă a anului precedent. Există trei tipuri de anunțuri: Pre-roll (videoclipuri care încep imediat ce utilizatorii deschid aplicația), In-feed (cele care apar pe măsură ce utilizatorii dau scroll) sau Promoted hashtag challenges (videoclipuri în care se folosește un hashtag personalizat).

TikTok. Lucruri pe care trebuie să le știi despre TikTok: 5. Poți câștiga bani de pe TikTok?

Dificil, dar nu imposibil. Dacă profilul tău are multe vizualizări și multe interacțiuni, plățile se efectuează cu monede virtuale care pot fi transferate ulterior în bani reali. Trimițând linkul pentru înscriere unui prieten care nu folosește această aplicație, poți câștiga 0,50 euro cenți pentru fiecare utilizator invitat. În total, pot fi invitați până la maximum 10 utilizatori, ajungând astfel la cifra de 5 euro. În plus, datorită unui impuls, poți obține un plus de 2,50 euro, dacă persoana care s-a înregistrat cu invitația ta urmărește videoclipuri mai mult de 10 minute pe zi, timp de trei zile.

TikTok. Aplicația TikTok se bucură de succes și în România

TikTok a adunat peste 2 miliarde de utilizatori la nivel global. Și în România a cunoscut un succes imens, mai ales în această pandemie, depășind peste 2 milioane de utilizatori. În ultimele luni, un număr mare de utilizatori au înregistrat și celelalte aplicații, cum ar fi Facebook, Instagram sau Youtube. 

Pe Instagram, de exemplu, s-au făcut mai multe clipuri video ca niciodată, deși este destul de săracă opțiunea aia, te lasă să ai doar un singur invitat în live. Pe Facebook, la fel, s-au făcut foarte multe live-uri. Mulți organizatori de evenimente și-au mutat evenimentele pe Facebook, dar se consumă și mult text. Este o perioadă grea și oamenii citesc multe știri. Este o combinație între text și video”, a declarat Alex Negre, consultant social media.


Comentarii Facebook