Uioreanu
Stiri de Cluj live

Social

Pericol pentru clujeni din Apuseni- Rosia Montana! Ce riscuri ne pandesc daca incep exploatarile la Rosia Montana- joi, ora 19.00 Stiri de Cluj LIVE

 

Joi seara, de la ora 19.00 in emisiunea STIRI de CLUJ LIVE discutam pe fata despre riscurile la care ne expunem odata cu inceperea proiectului de exploatare de la Rosia Montana.

 

Vom prezenta studii efectuate in zona de geologi, care arata ca idealizarea proiectului Rosia Montana ar putea avea efecte iremediabile: un lac cu cianuri de trei ori mai mare decat Tarnita, distrugerea in totalitate a potentialului turistic si a mediului.

 

Compania Rosia Montana construieste langa orasul Abrud un baraj care va adaposti si cianuri! VEZI ce zic oficialii RMGC - VIDEO

 

Nu doar cei din zona ar putea fi afectati de exploatarea cu cianuri, ci efectele le-am putea resimti si in Cluj, cei cativa zeci de kilometri pana la Rosia Montana urmand sa fie insuficienti pentru a ne face sa fim in siguranta.  

 

Daca efectul de dezvoltare a zonei promis de firma care urmeaza sa faca exploatarile contrabalanseaza efectele dezastruoase asupra mediului, puteti afla joi seara, de la ora 19.00, la Stiri de Cluj LIVE.   

 

UBB Cluj: Exploatarea de la Rosia Montana va distruge 300 km de galerii de mina datand din Antichitate

 

Intrebarile pot fi adresate pe pagina de Facebook a Stiri de Cluj.


Coral
1-2-2012, 18:23
138 vizualizari
25 comentarii
Lica Victor4-2-2012, 12:01
Pericolul pt Clujeni vine si in prezent de la Rosia Montana, pt ca de aici se scurge un parau care contine acid sulfuric direct in Aries si de aici, in alte rauri din tara. Daca vrem sa fim poluati in continuare, foarte bine, sa nu facem nimic la Rm. Daca nu vrem, atunci sa inceapa proiectul minier si o data cu el si ecologizarea!
Andr33a3-2-2012, 16:03
Vreau minerit de ultima generatie, nu ma sperii doar cand aud cuvantul "cianura". Asta e cea mai noua tehnologie si cea mai performanta care poate fi utilizata in minerit, o gramada de tari o folosesc, noi de ce nu? ca vrem sa ramanem mereu la coada Europei?
Horia Florescu3-2-2012, 15:31
@Madalin Ionescu: si eu stiam ca o tehnologie mai buna nu exista. Dar, ma intreb, atunci de ce nu vrem s-o avem si noi, in conditiile in care aproape toate minele de aur o folosesc?pana unde mergem conservatorismul nostru si lipsa dorintei de a progresa?
Madalin Ionescu3-2-2012, 12:03
@hmm de unde ai scos ca Germania a interzis cianurile? Doar Ungaria si Cehia le-au interzis, dar ei nu au resurse minerale care sa poata fi exploatate. Iar Cehia e al doilea cel mai mare producator de cianuri din UE, dupa Germania. Poate explici tu de ce Suedia, Finlanda, Spania, Grecia si de fapt cam 90% din exploatarile din lume folosesc cianuri. Comisia Europeana avea o explicatie buna pentru asta, ca e cea mai buna si mai sigura metoda disponibila, sigura mai ales in Europa, unde exista cele mai stricte norme din lume.
florian2-2-2012, 22:13
fratilor pentru 30 de locuri de munca in primii 2-3 ani...oricum acolo totul va fi mecanizat, badea Vasile din Rosia Montana nu e calificat sa manipuleze o masina compiuterizata...il angajeaza la lopata pe un salariu de mizerie...pentru atat nu are rost sa aruncam in aer 4 munti , sa defrisam hectare de padure sa distrugem galeriile romane etc. Peste 10 ani maxim doar desert va fi acolo. O tot baga la inaintare asta cu locurile de munca si de fapt e o mare abureala.
un om2-2-2012, 21:36
Eu unul, cred ca toata treaba asta cu locurile de munca si cu investitiile in zona, e doar praf in ochi. Oameni buni, nu va lasati fraieriti de aparentele din reclamele cu rmgc. Totul este o manipulare imensa! Ganditi-va ca acest proiect odata pornit nu va mai putea fi oprit. Nu spun ca nu-i inteleg pe cei ce stau in zona si nu au locuri de munca, dar nu cu orice pret, si nu cu pretul vietii copiilor vostri. Ce va ramane acolo,se numeste MOARTE. NU UITATI!
Silvia2-2-2012, 20:32
...pacat ca suntem un popor incult fara identitate si mandrie, comentarile voastre sunt mai proaste decat legea si stirea in sine.[ respect Vlad Tepes ]
hmm2-2-2012, 20:27
Uite postacii RMGC cum se excita pe aici. Poate ne explicati de ce multe tari din Europa au interzis cianura in minerit printre care si Germania? Acolo va fi activitate 10-15 ani apoi cateva secole va fi doar pamant otravit pe care nu creste nimic.
Ana2-2-2012, 19:48
In cazul in care nu stiati in zona nu aurul este vanat, .... ci uraniul ! Aici exista cel mai mare zacamant de uraniu din lume si de cea mai buna calitate, .... mai studiati, aprofundati, cautati ca subiectul e mai mult decat interesant !!!! Asta nu cred ca se discuta !!!! Oare de ce ?
Merlin2-2-2012, 19:26
Apa din lacul respectiv va fi extrem de nociva. Nu degeaba vor sa o 'contina' intr-un baraj. Daca ar fi atat de inofensiva pe cat vor sa ne convinga cianuristii, de ce ar fi nevoie sa o tina pe loc? Hai sa fim seriosi. Intreg asa-zisul proiect este o supermizerie; cine inghite manipularea rmgc sa guste niste cianura si dupa aia sa vorbeasca.. :)
Clujean2-2-2012, 18:46
Chiar e plina tara de prosti nu gluma ,adica pentru cativa zeci de oameni care vor lucra la sclavi pentru 600 lei / luna timp de 6 luni hai sa poluam toata tara si sa imbolnavim generatii de oameni sa poata statul sa mai fure ca n-a furat destul.
Cei care vor exploatari le recomand zilnic bai de cianura
Filip2-2-2012, 15:55
@Osceola dar localitatea in sine e poluata. Statul a lasat mizerie. Daca negi chestia asta inseamna ca minti si ca nu ai fost in Rosia Montana niciodata.
Eugenia Toma2-2-2012, 15:25
Filip, ai dreptate. Din pacate, nu toata lumea gandeste ca tine. De fapt, cine nu a fost niciodata in Rosia Montana nu e de acord cu tine. Investitia aia in patrimoniu e enorma si zona aia are mare nevoie de ea. Plus investitia in ecologizare.
Mihai2-2-2012, 14:53
Efectele astea dezastruoase care le sustin acesti ecologisti suna de parca o sa manance planeta si o sa mutim cu toii.Pe bune acuma, exagereaza asta duce foarte departe doar ca se foloseste cianura, profita toti la maxim . Cianura este folosita si de alte tari , in cantitati mici si se pare ca totul decurge normal.
Osceola2-2-2012, 14:45
@Filip
Doar un individ subuman poate sa mearga in inima Apusenilor si sa nu fie coplesit de farmecul zonei. Eu am dus la Rosia turisti si au fost fascinati de zona si socati ca o companie de mafioti de peste ocean a fost lasata sa cumpere cladiri istorice ca sa le lase sa se prabuseasca pentru a folosi ruinele lor ca argument pentru o devastare infinit mai mare. Ce spui tu e ca si cum ar merge un pacient la medic si i s-ar spune ca are o masea stricata asa ca e mai bine sa fie eutanasiat. Problemele mostenite se rezolva prin reconstructie ecologica, restaurare si epurare a apelor din mina, nu prin raderea intregii zone de pe fata pamantului!
Filip2-2-2012, 13:37
mda.. nu stiu ce turism viseaza unii ca se poate face la Rosia Montana in conditiile de acum, avand in vedere ca zona e poluata de fosta exploatare a statului, elementele de patrimoniu sunt intr-o stare avansata de degradare iar infrastructura lipseste cu desavarsire. Mai degraba se va face tursim dupa proiectul celor de la RMGC, ca de reecologizat oricum reecologizeaza dupa inceperea proiectului, incepand cu mizeria lasata de stat, infrastructura oricum o refac iar pentru patrimoniu s-au angajat sa investeasca 70 de milioane de dolari
Oancea2-2-2012, 13:17
Nu stiu care sunt adevaratele intentii ale UBB Cluj, dar proiectul asta chiar va proteja galeriile romane, restaurandu-le. Din aia 300 km, doar 7 km de galerie au sectiuni romane si pot fi salvate. Pacat ca se exagereaza.
Cristianus 2-2-2012, 12:52
riscuri sunt in orice domeniu, afacere, proiect, industrie. Conteaza cum le preintampinam. Si riscul producerii unui dezastru care ar periclita mediul deja distrus de fostele exploatari ale statului este aproape zero, prin tehnologia folosita si construirea celui mai sigur baraj minier din lume.
Attila2-2-2012, 11:17
intrebarea mea este ca cine va profita inafara de oamenii de acolo care vor avea un loc de munca pe salariul minim, si cine va suporta consecintele unei eventu
Pope2-2-2012, 10:52
Ultimile comentarii ale Miurei si ale lui Damian sunt singurele normale si logice. In rest tot felul de voci neavenite, nedocumentate si alarmiste. Au auzit ei ceva pe la sedintele de partid, ceva lider important...un fost strungar sau securist ajuns prin parlament...le-a demonstrat "stiintific" cum sta problema ! La fel si "nenea" care nu stiu ce a calculat el cu calculatorul din telefon ! Daca sunt rezultate ale expertizelor tehnice care spun ca nivelul cianurilor vor fi de 10 ori mai mici decat limita admisa in CE...dar "nenea" face ca la radio erevan...
lelea1-2-2012, 21:08
@Damian foarte logic ce spui!, dar totusi ai si tu un "daca" la inceputul frazei.. eu habar nu am pe cine sa mai cred.. de fapt cine spune adevarul? ba nu, adica "eu" cetateanul de rand, unde pot sa citesc si sa ma informez exact despre acest proiect? ca pe "goagal" de ex gasesc pareri pro si contra adica ma lasa in aceeasi ceata.. apoi citesti parerile specialistilor si cifrele lor standard din care nu pricep nimic si tot nu am idei clare asa ca? eu pe cine sa cred?
badea1-2-2012, 20:08
Chiar, la Baia Mare oare o fi fost balta piscicola acu' 12 ani?
nenea1-2-2012, 19:47
Inainte sa numiti efectele ecologice exagerate ar fi bine sa cititi una-alta despre bazinul de acumulare, despre procentajul admis (in ppm) de HCN in apa si de cantitatea necesara pentru procesarea a 245 tone de aur. Cu un calculator de buzunar va puteti convinge singuri ca in absolut nici o tara de pe planeta asta nu se va admite un procentaj nici macar de 10 ori mai mic. Tinand cont ca suntem membri ai uniunii europene am putea sa avem pretentii raportat la mediu.
Miura1-2-2012, 19:35
totusi, sa spui "lac de cianuri" la ceva care o sa aiba o concentratie infima, nontoxica, din acea substanta, mi se pare o exagerare crasa.. O sa fie practic apa acolo, dar fara exagerare dramatica nu se poate in tara noastra
Damian1-2-2012, 19:17
daca e sa crezi ce spun "ecologistii" efectele s-ar resimti si pe Marte. Daca e sa crezi ce spun specialistii, ce spun legile si normele din domeniu, ce spun cei de la Comisia Europeana, etc, atunci tehnologia e sigura iar singurele efecte care se vor resimti in zona sunt cele economice benefice.

Cele mai citite stiri din Social

2929 vizualizari
16-5-2012, 23:25
Dunarea, dupa fiecare ploaie, in Floresti, pe strada Sesul de Sus VIDEO» Vezi tot
2707 vizualizari
16-5-2012, 18:55
A vrut sa-si scoata bani de la un bancomat mobil si i-a ramas cardul blocat FOTO» Vezi tot
1294 vizualizari
17-5-2012, 10:15
Desi exista statie de autobuz in fata la Sora inca din luna martie, soferii uita de ea STIREA CITITORULUI» Vezi tot
1069 vizualizari
17-5-2012, 10:15
Festivalul Luminii, Cluj, 19 mai! Parcul Detunata va fi invadat de lumina. Vezi harta parcului» Vezi tot
817 vizualizari
16-5-2012, 22:10
Judecator clujean, cercetat de CSM pentru ca nu s-a prezentat la o sedinta, desi era de serviciu» Vezi tot

Sondaj de opinie:

Daca duminica viitoare ar avea loc alegeri, pe cine ati vota presedinte al Consiliului Judetean Cluj?

producatorgazon.ro