RATUC poate prelua transportul în Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida. S-a făcut un pas URIAȘ!

 

Consiliul Județean Cluj a decis să retragă de la licitație traseele de transport public din comunele Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida.

 

Propunerea președintelui CJ Cluj, Horea Uioreanu, a fost aprobată de consilierii județeni. ”Prin această decizie firmele private nu vor mai putea efectua transport public de la sfârșitul acestui an, pe 19 trasee din Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida. Traseele nu vor mai fi scoase la licitație și vor fi atribuite societății de transport a Asociației metropolitane de la nivelul Clujului. Problema este că dacă RATUC nu va deveni societate pe acțiuni nu va putea prelua aceste trasee și se va ajunge ca oamenii să nu mai aibă cu ce circula”, a declarat Uioreanu.

 

Directorul RATUC Cluj, Liviu Neag, a declarat că transformarea regiei în societate pe acțiuni se va face repede și are deja și planuri pentru Apahida și Florești.

 

S-au făcut unele calcule la prețurile actuale. Tarifele vor fi cu ceva mai jos decât cele actuale. Floreștiul este undeva la 3,5 lei - 4 lei acum și va fi undeva la 3 lei un bilet. Floreștiul fiind una dintre cele mai mari comune și cu probleme de trafic. 

 

Eu vreau să îi aduc pe floreșteni până la un nod de circulație al RATUC, de unde ei să aibă legături cu tot Clujul. Acest nod ar putea fi în Mănăștur sau în zona centrală, dar această zonă este mai grea. Vrem să le facem un bonus ca în prețul unui abonament pe care îl avem să le dăm și o linie la alegere, pe lângă abonamentul Cluj - Florești. Vin până în Cluj-Napoca se dau jos și au legătură în orice zonă a Clujului. Nu mai poartă grija aboamentului și al biletului. Acest abonament ar fi cel mult la actualul preț pe ruta Cluj-Florești, undeva la 80 de lei, parcă. Nu știu exact. 

 

Zona Apahida este mult mai lejeră. O dată cu centura de Apahida avem un flux mult mai bun, față de ceea ce se întâmplă pe relația Florești. Din Apahida am putea să îi aducem până în Piața Mărăști, unde avem suficiente linii și oamenii să plece unde vor. Am evita să tot aglometăm Clujul. Sunt momente când stațiile sunt blocate din cauza unor acte de indisciplină. Se fac eforturi mari pentru a intra în alveole. 

 

Prețul pentru Apahida este mare. Acum este la 135 de lei, un abonament, dacă nu greșesc. Noi am putea coborî mult mai jos și să includem și o linie la alegere în oraș. Repet, toți acești oameni care vin în Cluj-Napoca au nevoie de a merge în diverse zone. Prețul maxim al unui abonament ar fi de 120 de lei. 

 

Apahida se pretează și pentru transportul electric. E linie dreaptă și ecartamentul străzii este foarte bun. Apahida s-ar preta la transportul cu troleibuzul. Primarul din Apahida mi-a spus că s-ar asocia la acest lucru”, a mai spus Liviu Neag. 

 

VEZI AICI alte detalii.

Comentarii Facebook