Unul dintre cele mai degradate drumuri naţionale din România va fi asfaltat. Licitaţie pentru 50 de km din DN75, în Munţii Apuseni


Un sector în lungime de 50 de kilometri din drumul naţional DN 75, ce trece prin oraşul Baia de Arieş şi comunele Bistra, Lupşa, Sălciua, Poşaga şi Ocoliş din Munţii Apuseni, va fi asfaltat printr-o investiţie de peste 17,8 milioane de lei

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj a lansat marţi, 11 mai, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) o licitaţie pentru executarea de covoare asfaltice la cald, cu mixtură asfaltică tip BA16 de 6 cm, cu frezare, pe drumul naţional DN 74, între km 85+000 şi km 135+000, adevarul.ro

Drumul ar putea fi asfaltat până la sfârșitul anului

Valoarea totală este estimată la 17.868.799,73 de lei, fără TVA. Potrivit caietului de sarcini, lucrarea este prevăzută a se executa în planul de întreţinere periodică a drumurilor publice în anul 2021, durata de execuţie a lucrărilor fiind de 2 luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 27 mai 2021. Dacă licitaţia va fi finalizată în timp util, este posibil ca până la sfârşitul acestui an drumul să fie asfaltat. 

Licitaţia a fost lansată cu câteva zile înainte de un protest anunţat de către locuitori ai zonei. Aceştia ar urma să se deplaseze vineri, 14 mai, de la Câmpeni spre Alba Iulia şi apoi la Cluj-Napoca în scopul sensibilizării autorităţilor din cele două judeţe pentru modernizarea drumului de pe Valea Arieşului. 

Sectorul de drum studiat se află pe raza judeţului Alba şi aparţine de drumul naţional DN 75 care face legătura între localitatea Ştei, judeţul Bihor şi localitatea Mihai Viteazul, judeţul Cluj şi care se află în administrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj.

Contractul este împărțit în 3 loturi

Contractul este împărţit pe trei loturi. Lotul 1 se întinde între km 85+000 şi 101+595 (Bistra - Baia de Arieş) Potrivit caietului de sarcini, traseul studiat se întinde pe raza comunelor Bistra, Lupşa şi a oraşului Baia de Arieş. În prezent, pe sectoarele analizate au apărut o serie de degradări pe pe suprafeţe întinse (fisuri, crăpături, etc.) care creează disconfort asupra conducătorilor auto.

Traseul are un caracter sinuos, urmând meandrele râului Arieş, cu porţiuni cu aliniamente scurte racordate prin curbe cu raze destul de mici. Lungimea traseului este de 16.595 m, având o suprafaţă (incluzând partea carosabilă cu supralărgiri şi suprafaţa până în borduri (în localităţi) de 106.055,47 mp.

Lotul 2 are 17 km între între Baia de Arieş şi Sălciua. Traseul studiat se întinde pe raza oraşului Baia de Arieş şi a comunei Sălciua. În prezent, pe sectoarele analizate au apărut o serie de degradări pe suprafeţe întinse (fisuri, crăpături, etc.) care creează disconfort asupra conducătorilor auto.

Drumul are un caracter sinuos, urmând meandrele râului Arieş, cu porţiuni cu aliniamente scurte racordate prin curbe cu raze destul de mici. Lungimea traseului este de 17.708 m, având o suprafaţă (incluzând partea carosabilă cu supralărgiri şi suprafaţa până în borduri (în localităţi) de 112.117,40 mp.

Lotul 3 are 15 km, între Sălciua şi Ocoliş – limita cu judeţul Cluj. Traseul studiat se întinde pe raza a trei comune, Sălciua, Poşaga şi Ocoliş. În prezent, pe sectoarele analizate au apărut o serie de degradări pe suprafeţe întinse (fisuri, crăpături, etc.) care creează disconfort asupra conducătorilor auto.

Lungimea traseului este de 15.615 m, având o suprafaţă (incluzând partea carosabilă cu supralărgiri şi suprafaţa până în borduri (în localităţi) de 98.040,08 mp.

Comentarii Facebook