Asociația Pro Infrastructură, după tragicul accident de pe autostrada Sibiu: „CNAIR și MT tratează evenimentul ca pe o problemă de imagine”


Un bărbat în vârstă de 48 de ani, din județul Vâlcea, a murit, duminică noaptea, după ce a căzut de pe un viaduct, pe autostrada Sibiu – Boița, în încercarea de a se feri de un autoturism care circula cu viteză și haotic spre el. Omul s-a prăbușit în hău de la o înălțime de peste 25 de metri, asta fiindcă între parapeții mediani, care separă sensurile de mers, era un gol.

În urma acestui incident, care, din păcate, nu este primul, asociația Pro Infrastructură vine cu acuzații grave la adresa Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și a Ministerului Transporturilor.

Căderea în gol și manipularea la CNAIR și MT. Observăm de mulți ani un fenomen foarte grav: la accidente mortale cauzate de starea sau proiectarea deficitară a infrastructurii, autoritățile se unesc într-un cor pe mai multe voci și ni se cântă că "mortul e de vină" și că "drumul respectă normativele în vigoare". Așa am văzut, de exemplu, la celebrul nod A1-A6 de la Balinț, unde avem bretea bidirecțională fără separator de sens, în curbă, la intersecția a două autostrăzi!

Aceste scuze de doi lei au atins noi culmi după accidentul de duminică seară de pe Autostrada A1 Sibiu-Boița, când un om a căzut în gol neștiind că se află pe pod. Încercând să ascundă că nu au învățat nimic din primul incident similar, petrecut în 2018 pe A3 Turda-Gilău, oficialii de rang înalt din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România aruncă public tot felul de informații scoase din context și motive irelevante: "autostrada nu este pentru pietoni", "era afișată restricție de viteză la 60", "anvelopele celui care a provocat accidentul erau uzate".

Asemenea manipulări deturnează atenția de la un lucru evident: indiferent de circumstanțe, faptul că un om e lăsat să cadă în gol este, în primul rând, vina geniilor din CNAIR care au aprobat proiectul. Și ce valoare mai au auditurile de siguranță rutieră dacă nu se observă (că lipsește) un element simplu? Un grilaj care să acopere distanța dintre cele două sensuri pe viaduct.

Lipsa de respect pentru viața omului este flagrantă. În loc să se ia urgent măsurile care se impun, oficialii CNAIR și MT tratează evenimentul ca pe o problemă de imagine. Așteptăm decizii și acțiuni concrete de îmbunătățire a proiectării și execuției tuturor elementelor de siguranță pe drumurile noi și pe cele existente, în loc de slogane ieftine și/sau ascunderea după motive puerile care nu au nicio legătură cu factorii care au produs incidentul.”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

hg.jpeg

Comentarii Facebook