Sambata 28 Ianuarie

Uioreanu putea asfalta pe an MINIM 100 de km de drumuri județene! BANII erau ținuți în conturi degeaba - DEZVĂLUIRI

 

Consiliul Județean Cluj putea asfalta cu lejeritate 100 de kilometri de drumuri județene în fiecare an, dar nu s-a vrut, declară noul director al RAADPP Cluj, Mircea Avram. 

 

Când am venit, acum o lună la Regie, am găsit în buget 30 de miliarde de lei pe investiții, neplătiți firmelor de construcții, pe zona metropolitană s-au plătit SF -uri (studii de fezabilitate) și PT -uri (proiecte tehnice) de 17 miliarde de lei vechi, și mai erau încă 20 de miliarde de lei vechi în cont pentru plata altora. Acum îi vom muta la firmele care au lucrat și nu vom mai plăti. La zona de plombare, cu care eu nu sunt de acord pentru că este un cost dublu față de asfaltare, avem 130 de miliarde de lei vechi (13 milioane RON). Plus că la rectificarea din octombrie vom mai primi 50 - 100 de miliarde de lei vechi (5 - 10 milioane RON)”, a explicat Mircea Avram, la emisiunea Știri de Cluj LIVE.

 

Întrebat de moderatorul emisiunii Știri de Cluj LIVE, Delia Cărbune, ce s-ar fi putut face cu acești bani, Avram a spus că numai cu 130 de miliarde de lei vechi sar fi refăcut 50 de km de drum. ”Dacă mă duc cu 6 cm de asfalt, pe cei 5 kilometri de drum de la Fizeșul Gherlii costă 13 miliarde de lei, dar cu 130 de miliarde de lei de la plombări pot face de 10 ori mai mult, deci 50 de km. Puteam face tot drumul Gherla - Țaga - Cămăraș”, a spus Mircea Avram.

 

Directorul RAADPP Cluj susține că s-a întâlnit cu reprezentanții constructorilor de pe lotul de 380 de km de drumuri licitat în 2012, SAMUS și Construct Perom, pentru a vedea de ce nu se lucrează. 

 

Am avut întâlnire cu constructorii care au câștigat licitația. Au vrut să renunțe la toate contractele. I-am întrebat ”De ce, pentru că nu li se plătește sau sunt alte interese?”. Culmea este că bani sunt, dar nu s-a vrut să se lucreze. Probabil că, din câte văd și acum după o lună de zile încep să îmi dau seama, s-a urmărit să se facă PT -uri, SF -uri și întăbulări, adică lucruri de care omul care merge cu mașina și vede că sunt gropi va spune că: ”Eu nu circul pe hârtii”. SF - uri, PT -uri și expertize care poate niciodată nu vor fi folosite. Hai să începem să deblocăm situația. A început deja să se lucreze pe proiectele lăsate în 2012. 

 

Este vorba despre drumurile Mănăstireni la Cășei, drumul care merge spre Mintiul Gherlii - Mica, mai avem acolo o porțiune și automat va fi cât de cât aranjată. În Mica vor fi rezolvate podețele și intrările la oameni în curți. Venind în partea cealaltă, mai spre mijlocul județului, la Cornești spre drumul național, după care Valea Ierii.

 

Licitația la Valea Ierii a fost aprobat din 2012, dar abia acum se face. Aici, s-a început pe licitația din 2012, câștigată de Construct Perom SRL. Lucrase firma pe Cornești și se retrăsese de la începutul anului pentru că firmele nu mai pot lucra fără să fie plătite sau erau alte interese.

 

Pe Valea Ierii s-au început lucrările. Prima dată vor fi acoperite gropile, se vor face șanțuri și podețe și se va veni cu două straturi de asfalt, de 6 și 4 cm. Garanția este de 5 ani, dar eu vă garantez că acolo 15 ani nu vor mai fi probleme. Lucrarea va fi finalizată anul viitor. Multe lucrări merg mecanizat pentru că este vorba despre asfaltare. 

 

Vrem să facem și drumul de la Cojocna, pentru că ne este rușine când merg oamenii la băi, sau drumul de la Cornești, Palatca sau Jucu - Sic. 

 

De asemenea, pe drumul Bogata - Călărași era ordin de începere a lucrărilor din 2012 și nu s-a făcut nimic, iar din ianuarie 2014 a expirat autorizația de construire. Și dacă vreau acum să lucrez iarăși trebuie să obțin avize de la gaz, curent, apă etc. Și culmea erau și bani pentru lucrări.

 

În plus, vom termina la sfârșitul lunii și drumul de la Fizeșu Gherlii cu un strat de uzură de 6 centimetri și nu vom mai avea treabă 10 ani. Se va merge pe situații de urgență”, a spus Mircea Avram.

 

Directorul RAADPP Cluj susține că nu va mai plăti studiile de fezabilitate comandate pe interese și va muta banii la investiții.

Comentarii Facebook