Trei zile groaznice pe calea ferată dintre Suceava și Ardeal. Tren blocat între Suceava și Cluj


Din rău în mai rău pe calea ferată, așa poate fi rezumată în câteva cuvinte circulația trenurilor de la Suceava spre Ardeal și retur din ultimele trei zile.

Cel mai rău a fost în noaptea de duminică spre luni, cu trenurile care aveau de ajuns la Suceava și mai departe spre Iași. Trenul IR 1766 Timișoara Nord-Iași, care trebuia să ajungă la Suceava ieri dimineață, puțin după ora 5.00, a ajuns în gara din Burdujeni abia la ora 11:00, cu 6 ore de întârziere, un adevărat record negativ chiar și pentru CFR Călători.

Trenul a avut două puncte în care a înțepenit pe traseu

Reporterii Monitorului de Suceava prezenți ieri în gară, la sosirea trenului, au aflat de la călători că garnitura a avut două cumpene mari. Una în prima parte a traseului, în zona Arad, de cel puțin două ore, în urma unei defecțiuni la locomotivă, după care garnitura a înțepenit din nou, undeva în zona de pădure dintre județele Bistrița-Năsăud și Suceava. Problema ar fi fost legată de defectarea locomotivei, respectiv lipsa de tensiune a liniei de contact. 

Călătorii au primit apă și biscuiți - unii revoltați, alții puși pe glume

Oamenii ajunși cu o asemenea întârziere încercau sentimente diferite. Unii erau resemnați și chiar bucuroși că ajung acasă, unii era revoltați și spuneau că nu este posibil așa ceva, alții remarcau că au primit totuși ceva de la CFR Călători (apă și biscuiți), în timp ce un tânăr glumea că nu mai știe în ce zi este și cât este ora. Nici nu este de mirare având în vedere că unii au stat chiar și peste 20 de ore în tren.

O femeie plecată din Arad duminică, în jur de ora 16:00, a ajuns la Suceava la 11:00, așadar după 19 ore. Și de la Cluj drumul a fost de peste zece ore, asta în condițiile în care trenul a ajuns în capitala Ardealului deja cu vreo trei ore de întârziere.

Oamenii din Botoșani, care, ajunși la ora 11:00 cu acest tren în Suceava, au aflat că vagonul de Botoșani nu mai pleacă spre stația terminus, pentru că este prea târziu și nu se mai încadrează să se întoarcă. Practic, oamenii din Botoșani au putut pleca din Suceava abia la ora 13:00, cu următorul tren, conform monitorulsv.ro.

O parte din călătorii acestui tren (IR 1766) au fost preluați de al doilea tren de noapte de pe ruta Timișoara Nord – Iași, care a ajuns la Suceava mai repede, deși și el a întârziat în jur de două ore.

Problemele au început de sâmbătă

Primele probleme au apărut sâmbătă, 31 iulie.

După cum a informat CFR SA, sâmbătă, mecanicul unui tren de marfă, aflat în circulație pe ruta dintre Coșna și Floreni, a solicitat o locomotivă de ajutor din cauza ruperii pantografului locomotivei, în linie curentă. Ca urmare a acestui eveniment, firul de contact pe segmentul respectiv a fost rupt și el pe o lungime de aproximativ 500 de metri. Echipele de intervenție, aflate la fața locului, au retras trenul de marfă în stația Floreni, cu o locomotivă diesel, fiind asigurat astfel gabaritul pentru circulația celorlalte trenuri cu tracțiune diesel. Din cauza avariilor majore înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, două trenuri de călători care au tranzitat zona respectivă au circulat cu tracțiune diesel, astfel încât să fie asigurată continuitatea în graficul de circulație.

Au fost întârziate perechile de trenuri IR Cluj-Napoca – Galați, respectiv Galați – Cluj-Napoca.

Tren blocat duminică noapte, între Suceava și Cluj 

Alte probleme au apărut duminică, pe sensul de mers dinspre Suceava spre Ardeal.

Trenul IR 1837 Iași – Timișoara Nord a plecat la timp din Suceava, dar a ajuns la Cluj-Napoca cu o întârziere de 244 de minute. Aproximativ cu aceeași întârziere, de patru ore, a ajuns și la Timișoara. În acest caz, ar fi fost vorba de o furtună de duminică noapte, care a rupt copaci, între Vatra Dornei și Lunca Ilvei.   

Consecință firească a lipsei de investiții în întreținere linii, locomotive

În această vară, parcă toate problemele din lume s-au abătut asupra trenurilor de călători, pe foarte multe rute din țară. Este, din păcate, o consecință firească a lipsei de investiții în întreținere linii, locomotive etc.

Comentarii Facebook