Sondaj Consiliul Elevilor: 80% din respondenți nu doresc scurtarea vacanței de iarnă, ci recuperarea materiei în semestrul II


Deși ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a declarat săptămâna trecută ca revenirea la școală se va face pentru gimnaziu și liceu în 3 ianuarie 2022, la solicitarea Consiliului Național al Elevilor, aceștia cer acum ferm Ministerului Educației Naționale să nu reducă vacanța de iarnă. Solicitarea vine în urma unui sondaj efectuat de Consiliul Național al Elevilor la care au răspuns aproape 60 de mii de elevi, profesori și părinți și care arată că aceștia consideră că revenirea la școală imediat după Revelion este o decizie proastă.

Consiliul Național al Elevilor a lansat o consultare cu toate persoanele implicate în sistemul educațional, mai exact elevi, părinți si profesori, pentru a afla opinia lor în legătură cu măsurile impuse în această perioadă, oferind, de asemenea, ocazia respondenților de a-și exprima propriile idei și soluții pentru continuarea normală a anului școlar.

În cadrul consultării au participat 59.302 persoane, dintre care 91.8% elevi, 5.9% părinți și 2.3% profesori.

grafic1.jpg

Astfel, întrebați despre modalitățile prin care s-ar putea recupera vacanța de două săptămâni, din perioada 25 octombrie - 7 noiembrie, 75.3% dintre respondenți au spus că cea mai adecvată modalitate ar fi recuperare pe parcursul anului, la decizia profesorilor.

Totodată, alți 11.3% susțin că cel mai bine ar fi să fie modificată structura anului școlar, în timp ce 10.3% afirmă că singura modalitate ar fi prelungirea anului în vară și decalarea examenelor naționale. 3.1% dintre respondenți ar fi de acord cu recuperarea materiei în zilele de sâmbătă.

85% nu sunt de acord cu scurtarea vacanței de iarnă

Când vine vorba de decizia ministerului de a scurta vacanța de iarnă cu o săptămână, astfel că școala să înceapă din 3 ianuarie, 85.1% spun că este o metodă inoportună și doar 14.9% sunt de acord cu decizia autorităților.

grafic2.jpg

Școală cu prezență fizică sau online, din 8 noiembrie?

grafic4.png

La această întrebare, părerile au fost împărțite aproape în mod egal: 51.7% sunt de părere că școala ar trebui să înceapă fizic sau online, în funcție de situația epidemiologică din localitate, iar 48.3% își doresc continuarea școlii strict în online.

Raportul Consiliului Elevilor motivează răspunsurile care tind spre online prin amintirea lipsei de infrastructură sanitară a școlilor din România, care nu permite desfășurarea orelor de curs fizice într-un format propice, „astfel că există mulți elevi, profesori și părinți care se tem de o eventuală infectare cu COVID-19.

Aproape 90% dintre persoane își doresc eliminarea tezelor din semestrul I

grafic5.jpg

Chiar și în scenariul în care elevii se vor întoarce în bănci de luni, 8 noiembrie, 89,8% dintre respondenți consideră că este necesară suspendarea tezelor din primul semestru al acestui an școlar, în timp ce restul de 10.2% sunt de acord cu ministrul Educației și susțin că tezele sunt singura metodă eficientă de evaluare a elevilor.

Există și alte metode de recuperare a materiei, fără scurtarea vacanței de iarnă

Astfel, în urma consultării cu persoanele direct implicate în educație, Consiliul Elevilor a enumerat o serie de propuneri și recomandări pentru Ministerul Educației. Aceștia au subliniat clar că nu sunt de acord cu decizia Ministerului de a scurta vacanța de iarnă:

  • structura anului școlar să rămână în forma actuală, fără scurtarea vacanței de iarnă, iar materia să fie recuperată în semestrul al doilea, în „Săptămâna altfel”, dar modul de recuperare să fie la decizia fiecărui profesor;

În paralel, ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat public că ideea de scurtare a vacanței de iarnă cu o săptămână a venit din partea Consiliului Național al Elevilor, iar Ministerul Educației doar a „îmbrățișat-o”

Este o propunere a Consiliului Național al Elevilor, propunere pe care Ministerul Educației a îmbrățișat-o, pentru a recupera cele două săptămâni de vacanță suplimentară sau mai exact pentru a transforma două săptămâni de vacanță suplimentară între 25 octombrie și 5 noiembrie în două săptămâni de școală între 3 ianuarie și 14 ianuarie, cred că este ușor de ales”, spunea Cîmpeanu.

Încă un argument în acest sens este faptul că „elevii vor fi nevoiți să se reîntoarcă la școală pe data de 3 ianuarie, perioadă în care se așteaptă o creștere vertigioasă a cazurilor de infectare cu COVID-19, generate de sărbătorile de iarnă

  • forma de continuare a cursurilor (fizic sau online) să fie decisă la nivelul fiecărei unități de învățământ, în baza unei analize individuale bazate pe capacitatea de testare, numărul de infectări din școală, rata de vaccinare, respectarea măsurilor;

Considerăm că, în continuare, școala online nu este un substitut al școlii față în față, motiv pentru care o trecere uniformă, la nivel național, în acest format este iresponsabilă și fără fundament”, menționează Consiliul Elevilor.

  • testarea în școli cu teste antigen rămâne esențială în combaterea răspândirii bolii la nivelul unității de învățământ;
  • suspendarea tezelor pentru semestrul I, deoarece „dubla fragmentare a acestui semestru dezechilibrează actul de predare învățare și aduce elevii și profesorii în situația de a nu acoperi toată materia,astfel că notele ar urma să fie nerelevante în raport cu conținuturile predate.”

Reprezentantii Consiliului National al Elevilor considera ca tezele ar putea fi înlocuite cu o evaluare sumativă cu subiect unic pentru toate clasele, fără notare și cu feedback din partea profesorului, pentru a fi pregătite strategii remediale de recuperare a materiei pentru fiecare elev. În această perioadă, este mai importantă identificarea conținutului neînțeles de către elevi, decât notarea cunoștințelor dobândite în ultimul semestru.


Comentarii Facebook