Primarul Emil Boc anunță un plan tarifar simplificat pentru transportul public. Revoluția prețurilor la CTP, clujenii sunt invitați la dezbatere

Primarul Emil Boc a anunțat lansarea unui plan tarifar simplificat pentru transportul public din Cluj-Napoca, menit să răspundă mai bine nevoilor de mobilitate ale clujenilor. Proiectul se află în dezbatere publică până la data de 15 septembrie 2025 și propune reducerea numărului de titluri de călătorie de la 26 la doar 15, pentru a crea un sistem mai clar, mai flexibil și mai accesibil.

Primarul Emil Boc anunță un plan tarifar simplificat pentru transportul public din Cluj-Napoca


Edilul a explicat că măsura are ca obiectiv creșterea eficienței transportului public, stimularea utilizării autobuzelor și tramvaielor și reducerea traficului auto din oraș. Potrivit acestuia, simplificarea sistemului tarifar este un pas necesar pentru a face transportul în comun mai prietenos și mai predictibil pentru cetățeni.

Noul plan tarifar prevede introducerea unor titluri de călătorie adaptate nevoilor variate ale locuitorilor și turiștilor. Printre acestea se regăsesc biletul de 90 de minute la prețul de 4 lei, abonamentul de 24 de ore la 12 lei, cel de 72 de ore la 30 de lei și abonamentul săptămânal la 40 de lei.

Pentru cei care folosesc frecvent transportul în comun, sunt disponibile abonamentele lunare la 130 de lei, abonamentul lunar urban și metropolitan la 250 de lei, cel pe șase luni la 650 de lei și abonamentul anual la 1.250 de lei.

„Ne dorim un transport public mai aproape de nevoile fiecărui clujean. Simplificarea planului tarifar și introducerea unor opțiuni clare reprezintă o soluție pentru a face serviciile mai eficiente și mai atractive. Clujul are nevoie de un sistem de mobilitate modern, sustenabil și prietenos cu mediul”, a declarat primarul Emil Boc.

Clujenii care vor să trimită sugestii o pot face pe adresa de e-mail a CTP


Cetățenii sunt invitați să participe la dezbaterea publică și să transmită sugestii la adresa de e-mail sugestii@ctpcj.ro. Cu toate că este considerat unul dintre cele mai performante sisteme de transport public din România, CTP îi nemulțumește uneori pe cetățeni mai ales prin lipsa de flexibilitate.

De exemplu, pe linia 31, care leagă zona Baciu de centrul orașului, cu toate că trăiesc tot mai mulți oameni și se construiesc tot mai multe blocuri, autobuzele circula deseori haotic, fiind insuficiente. Astfel, oamenii se plâng că stau uneori în stație și 30 de minute, deși conform programului CTP ar trebui să vină un autobuz la 10 minute.

Comentarii Facebook