Patronul Remarul 16 Februarie, Mitică Călin, achitat DEFINITIV de Curtea de Apel Cluj

 

Patronul Remarul 16 Februarie, Mitică Călin, a fost achitat definitiv de Curtea de Apel Cluj în dosarul de fraudă deschis de procurorii DNA Cluj. 

 

Anchetatorii susțineau că Mitică Călin ar fi dat o țeapă de CFR Călători de câteva milioane de lei.

 

Judecătoria Cluj-Napoca l-a achitat pe Mitică Călin în luna ianuarie 2013, dar procurorii au făcut apel, care s-a judecat la Curtea de Apel Cluj. Cererea procurorilor a fost respinsă de judecători.

 

Potrivit procurorilor DNA, în intervalul martie - aprilie 2005, Remarul 16 Februarie și SC Activ Invest SRL au vândut, la un preț supraevaluat, către Societatea Naționala de Transport Feroviar (SNTF) ”CFR Calatori” SA, șase automotoare cu remorcă second-hand aduse din Germania.  

 

Tranzactia a fost ”dirijata” de conducerea SNTF: directorul general Alexandru Noaptes, directorul adjunct la SNTF "CFR Calatori", Nacu Vanghele, si directorul tractiune la SNTF "CFR Calatori", Nicolae Iosub, care au fost si ei trimiși în judecată.

 

Automotoarele au fost cumparate din Germania la prețul de 120.000 de euro și vândute la SNTF "CFR Calatori" cu doua milioane de euro. Utilajele au fost cumpărate din Germania în 11 aprilie 2005 de către SC ICIM SA Arad, care, în 17 august 2005, le-a vândut mai departe societății Activ Invest SRL.

 

Două luni mai târziu, automotoarele au fost revândute către SC Remarul 16 Februarie SA Cluj-Napoca, la pretul de 2.670.838 lei. În 21 octombrie 2005, înainte ca achiziția să fie finalizată, societatea clujeană a revândut automotoarele către Societatea Națională de Transport Feroviar ”CFR Calatori”, contra sumei de 7.497.000 lei.

 

Procurorii DNA sustin ca prețul triplat a fost justificat prin lucrările de reparație și modernizare aduse automotoarelor, dar în realitate SC Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca nu putea să facă acest lucru pentru ca nu avea certificatele necesare pentru desfășurarea activităților de modernizare și comercializare a automotoarelor și nici nu avea calitatea de furnizor feroviar. 

 

Procurorii DNA au aflat ca reparatiile nu au fost facute si automotoarele nici macar nu au ajuns la SC Activ Invest SRL, ele ajungand direct la Remarul 16 Februarie de la SC ICIM SA Arad. Anchetatorii sustin ca SC Activ Invest SRL a fost folosita ca paravan pentru a justifica majorarea pretului. 

 

Pe langa directorul general al Remarul 16 Februarie au fost trimisi in judecata si Simona Florisca, directorul economic la SC Remarul 16 Februarie, Floarea Iancu, inginer in cadrul Serviciului plan, organizare, constatare la SC Remarul 16 Februarie, Emil Sabo, director general al SC Activ Invent SRL, Claudia Maria Urs, director economic la SC Activ Invest, Mitica Calin, administrator de fapt la SC Activ Invest.

Comentarii Facebook