Sambata 23 Octombrie

Ordinul lui Arafat nu se aplică la Institutul Oncologic din Cluj. Managerul Institutului: „Fiecare pacient reprezintă o urgență”


Astfel, spre deosebire de alte locuri din țară, la Cluj, pacienții sunt tratați la fel ca înainte de pandemiei de coronavirus, iar institutul a devenit un loc de pelerinaj pentru pacienții cu cancer din întreaga țară, scrie transilvaniareporter.ro.

La Institutul Oncologic Cluj fiecare pacient reprezintă o urgență

Reprezentanții Institutului Oncologic din Cluj-Napoca spun că toți pacienții reprezintă o urgență, și că, pe partea de spitalizare de zi, pacienții sunt tratați ca și în anii anteriori pandemiei, iar numărul de servicii este, practic, similar.

Pacientul oncologic este o urgență. Și orice întârziere, atât în ceea ce privește screening-ul, diagnosticul și tratamentul acestor pacienți  poate avea efecte în ceea ce privește rezultatele oncologice, calitatea vieții, supraviețuirea acestor pacienți, motiv pentru care aceștia trebuie tratați de îndată”, a declarat Cătălin Vlad, managerul Institutului Oncologic din Cluj-Napoca.

Pentru că în alte spitale s-a ținut cont de ordinul semnat de Raed Arafat, la Cluj vin acum pacienți din toate colțurile țării. Astfel s-a ajuns ca la Cluj să fie tratați 600 de pacienți cu cancer.

Noi pacienții de cancer, inclusiv eu, am fost victime colaterale pandemiei și strategiei greșite a Ministerului Sănătății atunci a dat un ordin, anul trecut, că doar urgențele sunt satisfăcute în spitalele de stat. 

Chiar dacă în țară au fost pacienți refuzați la tratament, la Cluj au găsit ușa deschisă  și au fost tratați indiferent de unde veneau din țară, și au primit servicii medicale de care aveau nevoie, chirurgie, chimioterapie, radioterapie. 

Sunt pacienți din București care se tratează la Cluj, sunt din Iași, acolo unde există institute oncologice și nu face decât să mă bucure că aici la Cluj există o ușă deschisă permanent pentru noi, de aceea am și declarat  că este nava amiral a oncologiei românești”, a declarat și Cezar Irimia, președintele Federației Asociațiilor Bolnavilor de Cancer din România.

Contextul pandemiei de coronavirus și afluxul mare de bolnavi au determinat conducerea institutului să ia măsuri suplimentare atât în ce privește pacienții, cât și personalul medical.

Reorganizarea, esențială pentru a face față valului 4

În ce privește pacienții, am mutat triajul epidemiologic în amfiteatrele din spatele institutului. De asemenea, am mărit capacitatea de tratament în spitalizarea de zi pentru chimioterapie prin prelungirea programului de lucru, mai exact prin înființarea a două ture zilnice. Dorim să extindem activitatea și în spațiul în care funcționează acum spălătoria, tocmai pentru a reduce aglomerația din spital. Nu în ultimul rând, suntem în curs de a implementa un program pilot prin care să facem posibil transportul pacienților din județ, dar și din celelalte județe ale țării, la Cluj-Napoca, la institut.

În privința personalului medical, suntem conștienți că astăzi depune o activitate de 4-5 ori mai mare față de alte centre similare din țară, ceea ce duce, evident, la o suprasolicitare a acestuia. Organizăm permanent întâlniri cu personalul pentru a-i motiva pe oameni în continuare, să identificăm soluții pentru a face față cât mai bine situației actuale. Evident că ne gândim și la metode de a recompensa într-un fel sau altul personalul medical. Le-am comunicat și cât de importantă este comunicarea cu pacienții, dar în același timp le-am și atras atenția asupra interdicției de a condiționa într-un fel sau altul actul medical”, a mai declarat Cătălin Vlad, managerul Institutului Oncologic din Cluj.


Comentarii Facebook