O stradă din Cluj-Napoca s-a transformat într-o zonă cu risc! Șoferii accelerează pe lângă trecerea de pietoni: „Se poate găsi un compromis?”
Clujenii solicită montarea unui prag de viteză pe strada Borhanciului, în apropierea trecerii de pietoni din zona HUB-ului educațional. Demersul vine după ce autoritățile au implementat recent măsuri de semnalizare rutieră suplimentară, însă localnicii consideră că acestea nu sunt suficiente pentru a asigura siguranța pietonilor.
„Totuși, consider că montarea unui prag de viteză înainte de trecerea de pietoni rămâne o măsură necesară pentru siguranța pietonilor, din următoarele motive: Lipsa efectivă a reducerii vitezei fără măsuri fizice. Deși semnalizarea luminoasă și marcajele colorate atrag atenția, ele nu determină întotdeauna șoferii să reducă viteza — mai ales în orele cu trafic redus sau pentru vehiculele care circulă constant prin zonă”, a transmis un clujean.
Acestea susține că numeroși conducători auto traversează zona cu viteze mult peste limita legală, în special seara. Eficiența pragurilor de viteză dovedită în alte zone urbane. Pragurile de calmare a traficului, dacă sunt proiectate și montate corespunzător (de exemplu, praguri din cauciuc vulcanizat, de tip „profil redus”), nu produc vibrații semnificative și sunt mult mai silențioase decât cele din beton/asfalt.
Strada Borhanci din Cluj-Napoca s-a transformat într-o zonă cu risc! Șoferii accelerează pe lângă trecerea de pietoni
„Astfel, se poate găsi un compromis între eficiență și confort acustic pentru locatari. Prezența intensă a pietonilor și apropierea de zona HUB-ului educațional. Fiind o zonă în dezvoltare, cu trafic pietonal crescut (elevi, părinți, locuitori), riscul de accidente crește semnificativ. Un prag de viteză amplasat la o distanță optimă (5–10 m înainte de trecere) ar reduce viteza medie a vehiculelor și ar îmbunătăți vizibilitatea și timpul de reacție al șoferilor”, a mai spus clujeanul.
De asemenea, el susține că pragurile pot fi montate sezonier sau experimental. Pentru a evalua impactul real, se poate implementa un prag temporar și monitoriza traficul pentru o perioadă de 1–3 luni.
„Datele colectate ar permite o decizie bazată pe fapte, nu doar pe ipoteze. Complementaritatea cu măsurile Poliției Rutiere. Prezența ocazională a echipajelor radar este utilă, dar nu substituie o măsură permanentă de calmare a traficului. Pragul de viteză este un element pasiv, dar eficient 24/7, spre deosebire de controalele periodice. Vă rog să reanalizați posibilitatea implementării acestei măsuri, cel puțin cu titlu experimental, în scopul creșterii siguranței pietonilor din zonă. Vă mulțumesc pentru atenție și pentru implicarea constantă în îmbunătățirea condițiilor de siguranță rutieră din municipiu”, se mai arată în mesaj.
4 Comentarii