Duminica 28 Aprilie

Locatarii unui bloc din Mănăștur au rămas fără căldură și apă caldă. Nebunia ar fi pornit de la o sesizare despre care vecinii nu știu nimic: „Penibil!”


Locatarii celor 28 de apartamente situate în blocul de pe strada Hameiului numărul 3, în cartierul Mănăștur, și-au petrecut noaptea de joi spre vineri în frig. Oamenii zic că totul ar fi pornit după ce angajații companiei Delgaz Grid le-ar fi sistat serviciul de distribuție a gazelor fără să le explice clar la care apartamente ar fi avut loc scurgeri de gaze. Problema ar fi urmat să fie soluționată de o altă „firmă-parteneră”, autorizată de ANRE, desigur contra cost. Oamenii sunt revoltați de atitudinea celor de la Compania Delgaz după ce nimeni nu a reușit să le explice clar cine a făcut sesizarea și unde mai exact au fost găsite scurgerile, având în vedere că niciun vecin din bloc n-ar fi simțit că mirosea a gaze. 

„Nu știm care vecin ar fi sunat până la urmă, am vorbit cu toții și nimeni nu ar fi sunat. E foarte dubios comportamentul lor. Ăștia vin și nu zic nimănui nimic. E penibil! Nu se face așa ceva, se face un proces verbal, trebuie să fie cineva de față. Vii tu și umbli la contorul meu, nici măcar nu s-a auzit, că eu lucrez de acasă și am fost în apartament toată ziua. Nu s-a auzit când mi-a umblat la contorul de lângă ușă. Întotdeauna când cineva face din astea, bate la ușă și îmi zice: Uitați facem aici niște chestii! Nimeni, nimic. Cum să te cred? Iese gazul sau nu? Nu a simțit nimeni nimic. Vecina mea chiar are alarmă pentru scurgere de gaze și n-o sunat nimic”, a relatat o locatară pentru Știri de Cluj. 

Oamenii ar fi fost anunțați că sunt trei apartamente afectate, fără să se specifice exact despre ce ar fi vorba. Nu este de mirare că, nefiind informați cum se cuvine, clujenii au presupus că angajații firmei chemate să verifice ar fi făcut exces de zel când au sigilat contoarele, fără sa verifice dacă e cu adevărat o scurgere de gaze. 

„S-a făcut o întâlnire cu administratorii și oamenii din bloc, și unul dintre locatari a zis că „Știți poate din motive de siguranță ar fi bine să facem în fiecare lună o revizie la țevile de gaze, și ar fi cam 100 de lei de om, pe lună”. Ce-s astea? Ce este mizeria asta în tot orașul? Se inventează scurgeri imaginare de gaze? Și în Zorilor cică s-a întâmplat ceva similar. În blocul nostru sunt 28 de apartamente și toate sunt afectate. Sunt trei contoare însemnate, la trei apartamente diferite, jos pe foaia lăsată scrie că sunt 6 cu probleme și că și țeava principală are probleme. Nu au bătut la ușă, nu a zis nimeni nimic și m-am trezit fără gaz. A zis și vecinul după ce a venit ăla să ne facă oferta, că îi plătim doar dacă ne arată exact unde este gazul. Dacă aduce și el o mașinărie ceva care arată că într-adevăr iese gaz. Cum altfel poți demonstra că asta e real? Ei au zis că cei de la Delgaz au făcut sesizarea, iar ei doar au venit să repare. Nu mi-a bătut nimeni la ușă, nu mi-ai arătat de unde iese gazul, nu te cred, nu plătesc! Au estimat că ar trebui să plătim circa 4000 de lei pe bloc. Vecina mea a ieșit pe scară și i-a văzut că umblă la contorul meu, fără nimic, nu aveau niciun aparat la ei. Umbla cu o șurubelniță la mine la contor”, mai punctează femeia. 

Delgaz Grid este o companie a grupului E.ON, care zice că au fost depistate mai multe scurgeri

Cei de la  E.ON spun că apelul a venit din partea unui locatar și că un angajat Delgaz Grid trimis la fața locul, ar fi identificat nereguli, sistând alimentarea pentru întreaga scară.

„Ieri, în jurul prânzului, dispeceratul de urgență al companiei noastre a fost sesizat cu privire la posibile scăpări de gaz la un imobil situat pe strada Hameiului, nr. 3, din municipiul Cluj-Napoca, apelul venind din partea unui locatar. O echipă Delgaz Grid s-a deplasat la fața locului și, în urma verificării instalației comune de utilizare a gazelor naturale, a constatat mai multe scurgeri de gaz – zonele fiind marcate cu roșu - și pentru siguranța locatarilor alimentarea a fost sistată pentru întreaga scară. 

Administratorul imobilului a fost anunțat că asociației de proprietari/proprietarilor le revine responsabilitatea remedierii defecțiunii prin intermediul unei firme autorizate de către ANRE, astfel încât, ulterior, Delgaz Grid să poată relua alimentarea cu gaze naturale în condiții de siguranță. 

Firmele autorizate de către ANRE pentru astfel de lucrări se găsesc pe site-ul ANRE la adresa https://portal.anre.ro/PublicLists/AtestatGN, consumatorii putând alege oricare dintre aceste firme. 

Înțelegem şi regretăm disconfortul dar această măsură este obligatorie şi necesară pentru a preveni producerea unui eveniment cu urmări nedorite, siguranța consumatorilor fiind prioritară”, au transmis cei de la E.ON. Nu este însă clar de ce oamenii nu au fost anunțați instant despre scurgerile de gaze identificate în momentul intervenției. 

Comentarii Facebook