Legea e opțională în Cluj-Napoca? Un clujean a venit cu rezolvarea problemei parcărilor din oraș: Ce soluții a găsit pentru a atinge obiectivele M100
Clujul aspiră la standarde europene, dar Problema locurilor de parcare rămâne una dintre cele mai vizibile și mai presante. Deși Cluj-Napoca a făcut pași importanți în direcția modernizării infrastructurii, tot mai multe voci atrag atenția asupra unui fenomen care pare scăpat de sub control: mașinile parcate ilegal pe adrumurile principale din oraș.
Străzile Clujului sunt transformate în parcări improvizate
La o simplă plimbare prin Cluj-Napoca se pot observa benzi întregi de circulație blocate de mașini, unele parcate sub semnele de „Oprirea interzisă” sau chiar lângă panouri care avertizează că autovehiculul se ridică. Aceste situații nu doar că îngreunează traficul, dar contribuie și la creșterea poluării, generând emisii suplimentare din cauza blocajelor și a vitezei reduse de deplasare.
În timp ce în centrul orașului autoritățile au reușit să reducă semnificativ parcarea neregulamentară, în cartiere problema persistă, iar prima bandă a multor străzi este ocupată constant de mașini parcate fie ilegal, fie „semi-legal”, în lipsa indicatoarelor de interdicție.
O propunere clară: aplicarea legii sau trasarea de noi locuri de parcare
Pornind de la obiectivele ambițioase stabilite prin programul M100, un proiect care urmărește dezvoltarea sustenabilă a Clujului până la centenarul Marii Uniri, un clujean solicită un acord politic pentru aplicarea legii în tot orașul.
„Respectarea legii e opțională în Cluj-Napoca? Perspective asupra unor surse de venituri noi și în legătură cu atingerea obiectivelor M100. Având în vedere obiectivele ambițioase setate pentru orașul nostru sub egida M100, consider că se impune analiza problemei locurilor de parcare din orașul nostru. Intersecții, străzi și bulevarde importante din orașul Cluj-Napoca au prima bandă blocată de mașini parcate ilegal, lângă indicatoare cu oprirea interzisă/se ridică autovehiculul, sau semi-legal atunci când nu există aceste indicatoare. Având în vedere problemele de mobilitate din oraș și aglomerația care generează enorm de multe emisii, vă propun stabilirea unui acord politic privind aplicarea legii la nivelul întregului oraș. Fie se trasează locuri noi de parcare acolo unde străzile sunt deja ocupate de mașini, încasând noi venituri la bugetul local, fie se aplică legislația și se amendează/ridică mașinile parcate ilegal.”, se arată în propunerea transmisă autorităților.
Astfel, indiferent de soluția adoptată, rezultatul ar fi benefic: pe de o parte, bugetul local ar crește prin taxele sau amenzile încasate, iar pe de altă parte, traficul ar deveni mai fluent, reducând emisiile și îmbunătățind mobilitatea urbană.
Un pas necesar pentru un oraș european
Propunerea subliniază un adevăr incomod: niciuna dintre variante nu este avantajoasă politic, însă ambele ar fi benefice pentru comunitate. Pe termen lung, o aplicare riguroasă a legii și o regândire coerentă a parcărilor ar putea schimba mentalitatea șoferilor și ar stimula folosirea transportului în comun, un pas esențial pentru atingerea obiectivelor M100.
„Menționez faptul că în centru această problemă a fost remediată aproape integral, așteptăm intervenția Dvs. și la nivelul cartierelor. În acest fel, indiferent de opțiune, se pot genera venituri noi la bugetul local și se pot elibera străzile de mașini parcate, ceea ce conduce la un trafic mult mai fluent. Niciuna dintre variante nu este benefică politicului, dar după ce oamenii vor înțelege beneficiul transportului în comun, sigur vom putea evolua ca societate și vom putea atinge obiectivele M100. Aștept cu interes rezultatul analizei Dvs.! Vă mulțumesc frumos anticipat!”, mai spune clujeanul.
3 Comentarii