Sambata 8 Februarie

Freelancing vs. Bolt! Dilema unui tânăr din Cluj, care visează să-și cumpere un APARTAMENT cu banii jos: „Poți să ajungi la 10.000 de lei pe lună net”


Un freelancer din Cluj-Napoca a declanșat o dezbatere pe rețelele sociale, după ce a întrebat dacă merită să faci Uber sau Bolt în orașul de pe Someș. El susține că vrea să-și schimbe locul de muncă pentru că meseria actuală nu-i mai aduce satisfacție. 

Tânărul a mărturisit că îi este foarte greu să ia o decizie, pentru că își dorește ca în următorii 5-10 ani să-și cumpere un apartament în municipiu fără să apeleze la un credit pe 30 de ani. 

Reprofilare - Merită să faci Uber/Bolt în Cluj?  

Vreau să aud păreri de la cei care sunt sau au fost șoferi de Uber/Bolt sau cunosc pe cineva.  

Povestea lungă: Vă salut! De 4 ani lucrez ca freelancer și, din păcate, ceea ce fac nu-mi mai aduce deloc satisfacție.  

Mie îmi place foarte mult să conduc și, din cauza asta, mă bate gândul să cumpăr o Tesla Standard Range SH la 20-25k euro sau un Logan aproape nou pe GPL și să merg pe Uber/Bolt. Singurul motiv pentru care nu am renunțat la actualul job este salariul.

Când zic de bani, mă refer la faptul că cel mai mare „bai” al meu este cu apartamentul. Am zis că o să trag tare aici încă câțiva ani până când o să-mi pot permite un apartament cu banii jos, în loc să mă leg de gât cu banca timp de treizeci de ani.  

Am așa o frică de a face credite pe perioade lungi de timp în lumea asta instabilă, cu crize economice, cu inflație și cu dobânzi ridicate.  

Și, din cauza asta, mă întreb... ce să fac? Să rămân în continuare aici, sperând că peste 5-10 ani o să-mi pot permite o locuință cu banii cash, ori măcar să am 50-60-70% cash și restul împrumut, sau să-mi bag picioarele în el de job și să mă mut acum undeva unde, chiar dacă o să câștig mai puțin, măcar o să mă duc cu plăcere la muncă și, după, fac un pact cu diavolul (adică credit)?

Întrebarea asta mi-o pun eu, nu este adresată vouă. Dar dacă vreți să vă dați cu părerea, o puteți face. Incertitudinea asta, mai ales când vine vorba de venit, mă omoară. Cu cât rămâneți la sfârșit de lună/an după comisioane, taxe și întreținerea mașinii? În plus... ce alte lucruri ar mai trebui să știu înainte să mă apuc de asta?”, a întrebat tânărul pe rețelele sociale. 

Un șofer cu experiență în ridesharing a explicat că activitatea poate aduce venituri  substanțiale dacă ești dispus să lucrezi între 8 și 10 ore pe zi, șase zile pe săptămână. 

Merită să faci Uber/Bolt dacă stai 8-10 ore pe zi în aplicație, nu de când ai ieșit din casă, cam 6 zile pe săptămână. Cu programul ăsta poți să ajungi la 8-10k lei pe lună net, poate și mai mult (după ce scazi comisionul platformelor).

Apoi, din suma aia mai trebuie să tai: combustibil, taxe către stat, cheltuieli pe care le ai cu mașina (asigurare, revizii, ITP la 6 luni, cauciucuri).  

Înțeleg că îți place să conduci, și mie îmi place, dar în afara țării, nu în orașe precum Cluj, în plus mai dai și de dificili.

Sfatul meu e să testezi terenul înainte să investești timp și bani în asta, închiriază o mașină timp de 1-2 luni și vezi cum îți merge, dacă îți place etc.”, a răspuns un internaut. 

O altă persoană care lucrează ca șofer de Bolt de aproximativ trei ani a relatat în comentarii că lucrează 10 ore pe zi ca să câștige 2000 de euro pe lună, iar timpul liber este aproape inexistent. În plus, clujeanul susține că a întâlnit de foarte multe ori clienți dificili:

Fac Bolt de aprox. 3 ani în Cluj, și până la sfârșitul anului aș vrea să renunț. Ca să rămâi cu 2k euro trebuie să lucrezi cam 10 ore pe zi, 6-7 zile pe săptămână. Nu prea mai ai timp liber, îți spun sincer. Plec la 8 dimineața și mă întorc seara la 8.  

Trebuie să iei în considerare mașina pe care o ai, cât consumă, comisionul la flotă, cartea de muncă, repararea mașinii. Gândește-te că faci și 8k km într-o lună lucrată. Ajungi la un schimb de ulei la 6 săptămâni.  

Mai bine rămâi la job, fiindcă îți merge cartea de muncă. De oameni nașpa dai și la Bolt. Sunt o grămadă de-au venit aici. Oprești peste drum de client (că așa îți arată aplicația) și ei îți fac semn să întorci mașina să îi iei din față. Să nu mai zic de preț pe km. Am o grămadă de comenzi de 17 lei pe 3.7 km, chiar și 4 km.  

Și să nu mai zic că o să înceapă să apară cei din Nepal și Sri Lanka pe Bolt. De acum o să aibă voie să lucreze.”.

Comentarii Facebook