Fenomenul „mănânci și fugi” lovește și Clujul! Clienți cu bani, adesea turiști, dispar fără să plătească nota de sute de lei
Fenomenul „mănânci și fugi” ajunge și la Cluj! Restaurantele trag alarma: clienți care pleacă fără să plătească nota de sute de lei
Un fenomen despre care până recent se vorbea doar în Occident a început să ia amploare și în România: clienți care comandă mâncare la restaurant, se bucură de preparate… și apoi fug fără să achite nota. Mai multe localuri din țară, inclusiv din Cluj-Napoca, au raportat astfel de cazuri, în unele situații fiind vorba chiar de sume consistente — 200, 300 sau chiar 400 de lei.
„Ce e mai frapant e că nu cei amărâți fug fără să plătească, ci persoane care clar au de unde. Mai mult, cam 70% dintre cei prinși sunt străini”, a declarat pentru Știrile ProTV Mircea Buteanu, proprietarul unui restaurant din Cluj-Napoca.
Caz concret: clientul care a luat și mâncare la pachet – fără să plătească
Un episod recent dintr-un restaurant din Cluj i-a lăsat fără cuvinte pe angajați: un client a comandat preparate pentru 250 de lei, inclusiv la pachet, apoi a plecat fără să treacă pe la casă. În alte orașe, cazurile sunt și mai spectaculoase: doi bărbați și partenerele lor au consumat produse în valoare de 400 de lei la un restaurant din Brașov și au fugit profitând de neatenția ospătarului.
„Mi-au comandat desertul, eu am mers să transmit comanda la bucătărie, iar între timp ei au zis că ies la țigară. Când m-am întors, nu mai era nimeni la masă”, a povestit ospătarul Valentin Agache. Proprietara localului a observat și o tentativă de deghizare: „Avea o geacă cu două fețe. A venit cu partea albastră, iar când s-a ridicat, a întors-o pe partea roșie.”
Jandarmii i-au prins în două minute
Patronii au alertat imediat jandarmii aflați în zonă, care i-au identificat pe suspecți după doar câteva minute. Cei doi bărbați, de 24 și 30 de ani, au fost duși la secție pentru audieri. Unul dintre ei avea deja antecedente pentru furturi din magazine.
Autoritățile spun că astfel de fapte sunt încadrate ca „abuz de încredere prin fraudarea creditorului”, o infracțiune ce poate aduce dosar penal. „Mulțumim jandarmilor pentru promptitudine. De data aceasta nu i-am mai iertat. Furtul e furt, indiferent că e vorba de o notă neplătită”, a spus Denisa Dogaru, co-proprietara restaurantului brașovean.
Sociologii: „Unii o fac pentru adrenalină sau pentru like-uri online”
Sociologul clujean Ioan Hosu explică fenomenul printr-o combinație de teribilism și influență a rețelelor sociale. „Pentru unii, e o formă de rebeliune sau de divertisment. Se filmează, se laudă între prieteni, e o formă de provocare a regulilor bunului simț”, a spus acesta, potrivit profit.ro.
1 Comentariu