DEZVĂLUIRE ȘOC în cazul accidentului aviatic din Apuseni: Cu ce erau legate furtunurile de alimentare?

 

Motoarele avionului prăbuşit în județul Cluj, în luna ianuarie 2014, au fost duse în SUA la expertiză. 

 

Corneliu Olar, fost deputat de Alba, unul dintre cei care a ajuns la epavă printre primii a spus că vor râde americanii de noi. ”Este prima dată când aud că se duc motoare la expertiză în America. Nu ştiu însă ce vor expertiza americanii, pentru că avionul prăbuşit avea, în loc de coliere, sârme. La alimentarea cu benzină, la furtune erau legate sârme. Au văzut toţi salvatorii lucrul acesta. Era o sârmă ordinară, o improvizaţie. Şi atunci nu ştiu ce o să le arate americanilor, sârma aia?!”, a declarat Corneliu Olar, citat de ring.ro

 

Dan Petrescu, tatăl copilotului Răzvan Petrescu, a spus că motoarele erau de generație veche. ”Problema a fost că acest avion avea un motor de generaţie veche cu carburatoare care vibrează, cum erau Daciile, iar motorul nu a făcut faţă condiţiilor meteorologice nefavorabile. Avioanele astea, BN2, sunt făcute în Marea Britanie, nu în SUA. După aceea le-am preluat şi noi şi le făceam pe vremea lui Ceauşescu la IRMA Bucureşti. Erau avioane de şcoală pentru pregătirea piloţilor care treceau la transportul aerian. Avionul care s-a prăbuşit în Munţii Apuseni era fabricat prin anul 1974”, a spus Dan Petrescu.

Comentarii Facebook