De duminică, intră în vigoare Noul Mers al Trenurilor 2012-2013

 

Noul mers al trenurilor va intra în vigoare din 9 decembrie. Noul Plan de Mers al Trenurilor 2012-2013 va fi valabil până la 14 decembrie 2013. 

 

Oferta de transport feroviar de pasageri a fost adaptată la cerinţele pieţei de călători atât prin optimizarea orariilor şi a capacităţii de transport cât şi prin asigurarea condiţiilor minime pe categorii de trenuri, utilizându-se eficient resursele disponibile. Zilnic se vor afla în circulaţie 1378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât în planul de mers 2011-2012.

 

In traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord - Roşiori, Roşiori - Craiova, Constanţa - Mangalia, Bucureşti Nord - Ploieşti, Ploieşti Sud - Urziceni, Buzău - Mărăşeşti, Iaşi - Ungheni Prut.

 

Pentru asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de pasageri competitiv, e necesară realizarea unei rețele de transport complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de transport. În acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea acestui sistem de mers de tren cadențat, care să asigure legături frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ.

 

În traficul internațonal s-au introdus două noi trenuri cu destinația Budapesta, de la București Nord și de la Sighetu Marmaţiei.

 

Prin încheierea unui Contract de Colaborare între operatorul naţional feroviar de pasageri din România – CFR Călători şi MAV Trakcio - operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, traficului feroviar cu Ungaria va fi fluidizat prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale, utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi Budapesta.

 

Menţionăm faptul că în anul 2013 vor continua, pe de o parte lucrările de reabilitare a liniei pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers ce va avea efect direct în diminuarea semnificativă a capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări) şi, pe de altă parte se vor deschide noi şantiere de lucru pentru reabilitarea podurilor dunărene pe tronsonul Feteşti-Saligni şi a tronsoanelor de cale ferată: Curtici - Simeria, Simeria - Coșlariu şi Coşlariu - Sighişoara. Relizarea acestor lucrări, absolut necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, va conduce la modificarea semnificativă a orariilor şi rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulație (Ex : 1741/1742, 1633/1634, 1631/1632, 1823/1824 etc.).

 

CFR Călători va menţine ofertele comerciale existente, prin care acordă reduceri la transportul feroviar atât în traficul intern cât şi în cel international (Minigrup 2-5, biletul dus-întors, cartea VSD, biletul de weekend, procurarea cu anticipaţie a biletelor de tren, abonamente, facilităţi copii, reduceri la cumpărarea online, reduceri la cumpărara cu anticipație, cardul TrenPlus etc.). Distribuția de bilete se va asigura prin canalele existente: on-line, staţii şi agenţii, automate de vânzare.

 

Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2012-2013” va putea fi achiziţionată din principalele staţii şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la pretul de 13 lei. Deoarece conţinutul poate fi updatat, rugăm călătorii să solicite informaţii cu privire la mersul trenurilor de la staţiile şi agenţiile CFR sau să acceseze site-ul www.cfrcalatori.ro.

 

Societatea de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. Prin natura sa reprezintă un sector strategic de interes naţional contribuind la libera circulaţie în interiorul şi în afara ţării în condiții ecologice și de siguranţă. Politica pe care managementul companiei o promovează şi o susţine este asigurarea unor servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Comentarii Facebook