Ce acte sunt necesare pentru obținerea unui certificat de urbanism. Arhitectul șef al Clujului spune 3 pași simpli: „Atât!”


Certificatul de urbanism este documentul de bază, care, împreună cu de autorizația de construire, permite realizarea sau reabilitarea unei construcții (în condițiile legii). Claudiu Salanță, arhitectul șef al județului Cluj, a explicat care sunt cei trei pași simpli de urmat pentru obținerea acestui act. 

În momentul în care are toate documentele necesare, solicitantul le poate depune fizic sau online la autoritatea emitentă pentru obținerea certificatului de urbanism.

„Vedeam zilele trecute o listă cu o serie de acte "necesare" pentru emiterea certificatului de urbanism. Am pus intenționat ghilimelele pe "necesare" deoarece multe dintre actele enumerate nu se regăsesc în listă de acte prevăzute în legislație. 

Și atunci... ce acte sunt necesare pentru obținerea unui certificat de urbanism?

1.Cererea pentru emiterea certificatului de urbanism = formular tipizat

2.Extrasul din planul cadastral de pe ortofotoplan şi extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi, eliberate de oficiile din  Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară.

3️.Plata taxei de emitere a certificatului de urbanism. Atât!”, explică Claudiu Salanță, arhitectul-șef al județului Cluj.

Pentru certificatele de urbanism emise de Consiliul Județean Cluj procedura de obținere a unui certificat de urbanism este și mai simplă și implică doar completarea cererii online la adresa:  https://public.cluj.archi.

Comentarii Facebook