Duminica 2 Octombrie

Caz SCANDALOS la Colegiul George Coșbuc din Cluj! Profesor acuzat de părinți de instigare la Bullying / UPDATE: A fost internat - EXCLUSIV


Un elev din clasa a opta de la Colegiul George Coșbuc a leșinat la finele anului trecut, după ce a primit nota patru la ora de desen pentru că nu a ghicit ”într-un joc imaginea lui Aristotel”.

Părinții au ajuns să îl scoată pe băiat de la orele de desen, dar profesorul Alexandru Pop a continuat să îl caute, folosindu-se de colegii acestuia, prin intermediul aplicațiilor online, susține mama băiatului L.M., în plângerea adresată Poliției.

Profesorul de desen le cere copiilor să cumpere cărți de ”poezii chineze, poezii care fac parte din filozofia chineza si nu din programa de clasa 8-a”, a mai spus mama băiatului.

Eric a leșinat după ce a primit nota patru la desen

De unde a început toată nebunia. ”La data de 8 oct. 2021, în ora de desen de la 14.00 la 15.00, sala 26, prof Pop Alexandru, disciplina desen, i-a dat fiului meu nota 4 pentru ca nu a ghicit într-un joc imaginea lui Aristotel.

Copilul a ieșit însoțit de doi colegi (R.A. și R.E.) a ajuns în fața școlii, plângând, fiind foarte afectat. A căzut lângă bancă, s-a lovit la genunchi, a intrat într-o stare de inconștiență. Eu am apelat 112, a sosit Poliția, și ulterior ambulanța SMURD. 

Copilului i s-a acordat primul ajutor, a stat în ambulanță 40 de minute până și-a revenit într-o oarecare măsură pentru a putea fi transportat acasă. 

Între timp l-am așteptat pe dl profesor, am dorit să aflu de la domnia sa ce s-a întâmplat, a ieșit din școală pe bicicletă, pe scările din fața școlii, printre copii. 

l-am rugat de foarte multe ori să reanalizeze această modalitate de notare, dar nu a vrut să țină cont de argumentele psihopedagogice pe care le-am adus, a spus că hotărârea este luată și îi va prinde bine o astfel de lecție pe care o va ține minte toată viața”, a relatat mama băiatului, în plângerea adresată Secției 6 de Poliție.

Eric a fost mutat în online, cu aprobarea directorului Colegiului

Mama băiatului susține că înjosirea nu s-a terminat, ci a continuat. 

Considerând că acest episod a fost unul izolat, iar reacția domnului profesor a fost singulară, în data de 22.10.2021 am constatat cu stupoare faptul că domnul Pop și-a făcut un scop din a înjosi și intimida copilul, astfel cum reiese din planșele foto pe care le anexez prezentei, imagini surprinse de subsemnata în timp ce copilul meu participa în mediul online la ora de desen.

Din înregistrările video surprinse, reiese fără echivoc faptul că domnul profesor (care ignoră regulile sanitare purtând sub bărbie masca sanitară), deși copilul meu nu mai avusese nicio intervenție, prezintă în fața întregii clase (o parte se afla fizic în clasă, cealaltă în mediul online de acasă) că episodul petrecut în data de 08.10.2021 s-a datorat notei 4, că a avut loc un leșin care duce la moarte.

Acesta a precizat în fața clasei că ”Venim la scoală pentru numere”, în timp ce desena un 4 făcând o săgeată către cuvantul TOD (din limba germană), care în limba română înseamnă MOARTE.

În timp ce acesta relata în fața clasei, a comutat microfonul pe mute, lăsându-i pe cei din mediul online fără sunet, scopul fiind acela de a-l face pe copilul meu (și indirect pe mine) să nu asistăm la cele ce le va prezenta în fața întregii clase, deși copilul meu i-a semnalat acestuia că nu funcționează microfonul.

În tot acest timp, domnul profesor a scris pe tablă cuvintele Entscheidung (decizie), Konsequenz (consecință), Zustand (stare de depresie) și Ohnmacht (leșin), toate aceste cuvinte fiind prezentate cu săgeți către un punct central în care era prezentat cuvântul TOD, adică moarte”, se mai arată în plângere.

Părinții lui Erik au surprins explicațiile profesorului de desen, după leșinul băiatului

Untitled.jpg

Profesorul de desen le-a explicat colegilor lui Erik, care sunt consecințele deciziilor luate, ajungând la concluzia că leșinul duce la moarte. Eplicațiile au fost oferite după ce i-a dat patru elevului.

Explica faptul ca a avut loc un leșin din cauza notei de 4 si lesinul duce la  moarte.

Entscheidung=decizie

Konsequenz=consecinta

Zustand=starea ( de lesin si depresie)

Ohnmacht=lesin

”O sa va dau o lectie practica. Este o lecție de decizie și consecință. Nu este ca un joc, după care se șterge și se reseteză tot. 

Viața este o înșiruire de decizii.

Cine nu acceptă aceste decizii este obligat să repete această stare ( arată spre leșin).”

”Aceasta este o lecție practică (repeta).

”Și vreau ca din cauza faptelor care au avut loc , să decidă clasa pentru el, nu eu. ( instigare la buling).

”Această șansă de a raspunde corect sau incorect la întrebare este valabilă în mod egal pentru toți.

Dacă se oferă primul voluntar să răspundă atunci trebuie să fie consțient de șansa pe care a primit-o. ( să fie conștient ) de ce iși asumă.

Și de asta sunteti voi responsabili să decideți ( este vorba de trecerea notei).”

Deseneaza doua patratele. În acestea scrie: Trecerea / Netrecerea”, au arătat părinții băiatului în plângerea separată adresată conducereii Colegiului Național George Coșbuc, Cluj-Napoca, director prof. Horațiu Popa-Bota, directorului adjunct și Consiliului de Administrație.

Untitled1.png

Practic, profesorul le-a prezentat copiilor care sunt consecințele deciziilor în viață, crede mama lui Eric.

Făcând o scurtă transcriere a celor înregistrate, observăm că profesorul prezintă următoarele: “O sa va dau o lecție practică. Este o lecție de decizie și consecință. Nu este ca un joc, după care se șterge și se resetează tot. Viața este o înșiruire de decizii. Cine nu acceptă aceste decizii este obligat să repete această stare (arată spre leșin). Aceasta este o lecție practică (repeta). Și vreau ca din cauza faptelor care au avut loc, să decidă clasa pentru el, nu eu. (instigare la bullying). Această șansă de a răspunde corect sau incorect la întrebare este valabilă în mod egal pentru toți. Dacă se oferă primul voluntar să răspundă atunci trebuie să fie conștient de șansa pe care a primit-o, de ce își asumă. Și de asta sunteți voi responsabili să decideți”.

În luna octombrie 2021 am depus prin avocat plangerea prin care am detaliat faptele si am atasat fotografii”, se mai arată în plângere. 

Abuzul a continuat. La orele de desen se predă filosofie chineză

Părinții au decis să îl retragă pe Eric de la orele de desen, în speranța că lucrurile se vor liniști. 

”În saptamanile care au urmat, profesorul Pop Alexandru a continuat comportamentul deviant, iresponsabil, instigator la ură, la separație comportamentală, un comportament de-a dreptul extremist astfel :

De cate ori a avut ocazia a inchis microfonul și camera pentru ca al meu copil sa nu poată asista la orele de desen.

Toate materialele prezentate nu au fost din programa si manualul de Desen pentru clasa 8-a, fiind în fapt capitole de filozofie chineza sau filme de pe youtube neadaptate varstei, unele cu caracter explicit, altele de pe site-uri virusate.

A și cerut elevilor sa își achiziționeze o carte de pe un site al unei librării străine , de poezii chineze, poezii care fac parte din filozofia chineza si nu din programa de clasa 8-a. Fiul meu a cumparat cartea, a pus la dispoziția colegilor cateva capitole și chiar a făcut un proiect dat de profesor dar neluat în seama. 

Profesorul Pop a adresat întrebări în nenumărate rânduri pe canalul clasei de ce este Eric in online. A închis microfonul sa nu se auda în mediul online ce vorbește, el predând în continuare filozofie. 

În data de 24.11.2021, a dat teme de lucru clasei ca și Teza semestriala la Desen 

( evident ilegal ) pentru a-l putea aduce pe Eric la scoala sa il umileasca din nou ( Tezele se dau cu prezenta fizica prin HG).

După aceasta data am hotarat sa nu mai participam la orele de Desen, avand o discuție cu dl director la care l-am anunțat ca mai bine sa ramana cu media neîncheiată”, a mai reprodus mama băiatului.

Profesorul a continuat să îl caute pe Eric, folosindu-se de ceilalți colegi

În cateva randuri prof Pop a pus elevii din clasa sa îl sune pe fiul meu prin Teams, de pe alte conturi, pentru ca al meu copil sa nu știe ca este el, ca să-l poată asculta. Eric nu a răspuns la Call-urile de pe Teams.

Înainte de vacanta de iarna, marți 21 decembrie, a intrat la suplinire într-o alta ora, și a pus iarăși copiii să-l sune, după care a pus pe un coleg sa îi scrie ca daca nu intra la ora ii da 2.

Comportamentul inhibant al profesorului nu a putut fi stăvilit nici de conducerea Colegiului (prin dl director Popa – Bota Horatiu, care a intervenit la fiecare sesizare a mea, chiar si telefonica), nici de intervenția Inspectoratului școlar Județean Cluj.

Comportamentul lui Pop Alexandru a generat în continuare în cadrul orelor un subiect de critică, de înjosire cu privire la persoana copilului meu, impregnând în mod indirect în psihicul colegilor o imagine nepotrivită cu privire la Eric, totodată dând naștere unui mediu ostil pentru el. 

Lăsând la o parte idealul educațional despre care nu se poate discuta în acest context, dorim să fie observat comportamentul deviant, iresponsabil, instigator la ură, la separație comportamentală, un comportament de-a dreptul extremist, de care profesorul Pop a dat dovadă în acest interval de timp.

Regulile instituite de Legea educației sunt menite să formeze unui climat sigur şi pozitiv în unitatea de învăţământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învăţare şi asigurarea stării de bine a elevului în unitatea de învăţământ.

Ori, o atitudine ca cea prezentată anterior nu reușește să îndeplinească în niciun moment exigențele legii, fapt care trebuie în mod automat să atragă sancțiuni. 

În scopul protejării minorilor, societatea (prin organismele sale de protecție) trebuie să ia măsuri împotriva comportamentelor caracterizate prin violență psihologică – bullying – astfel că ne revine datoria semnalării acestor nereguli, astfel de abateri grave fiind absolut necesare a fi cercetare și sancționate de către comisiile de cercetare.

Prin această plângere, dorim sa rugăm autoritățile sa facă o cercetare la fața locului, mai ales că, din păcate, conducerea Liceului și colegii dlui Pop Alexandru, nu fac față și nu pot stăvili comportamentul deviat de la conduită normală și morală ce se cere unui cadru didactic”, a mai afirmat mama, în plângerea din 3 ian 2022.

În 4 ianuarie, profesorul de desen i-a dat media 4 copilului pe semestrul întâi.

S-a cerut efectuarea de analize medicale în cazul profesorului

Părinții lui Eric, cu acordul Comitetului de Părinți de la Colegiul Național ”George Coșbuc”, au cerut expertizarea profesorului de desen. 

Directorul școlii a declarat că ”E un caz deosebit de grav și special. E în derulare cercetarea comisiei de disciplină. Domnul profesor este într-un concediu medical”.

CamScanner-01-05-2022-09.35_page-0001.jpg

Profesorul a amenințat că se sinucide, pe grupul de Whatsapp al școlii

Inspectorul general școlar Cluj, Marinela Marc, a declarat că a cerut demararea cercetării disciplinare, pentru că profesorul de desen nu și-a schimbat atitudinea. Acesta a fost chemat în comisia disciplinară, dar a amenintat că se sinucide. 

Am ținut legătura permanent cu școala și, având în vedere că, după toate discuțiile de consiliere avute cu directorii, cu inspectorul școlar de specialitate, rămase fără schimbări de atitudine în relația cu elevii și cu modul de evaluare, le-am recomandat să demareze cercetare disciplinară, să facă și plângere la poliție. 

Școala a derulat toate etapele procedurii, desfășurând o cercetare prealabilă a faptelor semnalate, urmată de demararea cercetării disciplinare a domnului profesor. Comisia de Cercetare Efectivă l-a convocat în scris și prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție (mail, poșta cu confirmare de primire) pe domnul profesor.

După aproximativ o ora de la trimiterea convocării, pe grupul de whatsapp al școlii, domnul profesor a postat un mesaj în limba germană, cu un vădit caracter de suicid, drept urmare conducerea școlii s-a sesizat și a contactat rapid Secția 6 de Poliție Cluj-Napoca, care a acționat cu promptitudine și au comunicat ulterior că au reușit prin metode specifice să îl convingă pe domnul profesor să îi însoțească, fiind chemată în regim de urgență o ambulanță care l-a transportat pe acesta la Clinica de Psihiatrie din Cluj-Napoca unde, după evaluarea stării în care acesta se afla, au decis internarea nevoluntară pentru trei zile.

La revenirea în unitate, școala va continua etapele procedurii, iar Consiliul de Administrație, în urma raportului elaborat de comisie, va decide ce sancțiune se impune, conform Codului Muncii, aceasta putând merge până la desfacerea contractului de muncă. 

Este regretabil că în sistemul de educație ajung oameni cu asemenea probleme de sănătate și că medicii de la cabinetele de medicina muncii emit cu destulă lejeritate adeverințe cu mențiunea ”Apt pentru a lucra în învățământ”, iar școlile sunt nevoite să parcurgă proceduri anevoioase, consumatoare de timp și energie pentru a face ce este mai bine pentru copii”, a declarat Marinela Marc, inspectorul general școlar Cluj.

Fiecare școală are contract cu un cabinet, în urma unei proceduri de achiziție.

Evaluarea se face ușor, se aplică un chestionar, care mie nu mi se pare relevant. Unii medici recomandă evaluare de medic psihiatru, dar foarte mulți primesc Apt și, ulterior, se dovedește că nu ar avea ce să caute în școli, din păcate!”, a mai spus Marinela Marc.

Profesorul a fost repartizat ca suplinitor în 2021

Domnul profesor Pop Alexandru a fost repartizat de ISJ Cluj începând cu 1.09.2021, în calitate de profesor suplinitor, debutant la disciplina arte plastice. 

De la incidentul descris (cel cu elevul), direcțiunea colegiului a solicitat o notă de relație; domnul profesor a dat explicații confuze, ambigui, fără nicio legătură cu modul de evaluare prevăzut în legislația în vigoare. 

Pe tot parcursul semestrului 1 am discutat în repetate rânduri cu acesta despre corectarea atitudinii și a modului în care trebuie sa își desfășoare activitatea, acesta acționând selectiv. De asemenea pentru gestionarea situaţiilor apărute am colaborat îndeaproape cu ISJ Cluj precum şi cu mama elevului, M. Eric şi am aplicat legislația în vigoare pentru buna desfăşurare a activităților didactice din şcoală. 

În luna decembrie, direcţiunea a convocat Comisia de Etică a colegiului, iar în luna ianuarie a fost demarată procedura de cercetare disciplinară efectivă de către o comisie aleasă în Consiliul de Administrație, comisie care își desfășoară în prezent activitatea conform procedurilor și termenelor existente. 

Miercuri domnul profesor a postat pe grupul de WhatsApp al şcolii un mesaj cu caracter de suicid. Am anunțat de îndată organele abilitate pentru a preveni un gest nedorit, fiind ulterior anunțați că acesta a fost internat într-o clinică medicală pentru investigații. 

De miercuri, 26.01.2022 domnul profesor este în concediu medical. 

De îndată ce Comisia de Cercetare Disciplinară ne va prezenta un raport în urma căruia va fi luată o decizie, vă vom contacta pentru a vă ține la curent despre acest caz”, a declarat Directorul Colegiului, Prof. Dr. Horațiu Popa-Bota.

Comentarii Facebook