Au interzis traficul greu la Cluj-Napoca, dar ce ne facem cu mașinile de aprovizionare? „Tarife mai mari, din 2030 doar Euro 5”
Consilierul local din partea USR, Adriana Cristian, îi propune lui Emil Boc mai multe „soluții” pentru a crește calitatea vieții în oraș, după interzicerea traficului greu.
Într-adevăr, clujenii ar trebui să scape în câteva zile de mare parte din traficul greu din oraș, însă nu vor scăpa de mașinile de mare tonaj care vor intra în Cluj-Napoca pentru aprovizionare. Tocmai de aceea, Adriana Cristian e de părere că tarifele pentru aceste camioane ar trebui să fie mai mari ziua, iar din 2030 să fie interzisă intrarea în oraș a vehiculelor care sunt sub norma de poluare Euro 5.
„Din 18 iulie, traficul greu de tranzit nu mai este permis în Cluj! Facem un prim pas spre un oraș mai curat, mai liniștit și mai bine organizat. Eliberarea arterelor principale de traficul greu nu trebuie să însemne doar fluidizare. E momentul să regândim aceste spații! Invităm public Primăria să vină cu un plan clar pentru viitorul acestor străzi.
Traficul de aprovizionare trebuie regândit. Punem preț pe aerul curat și mobilitatea eficientă, dar și pe sprijinirea antreprenorilor locali. Propunerea noastră: Tarife mai mari ziua, mult mai mici noaptea, taxe în funcție de norma de emisii – cine poluează plătește mai mult, abonamente cu obligativitate introducere rută de deplasare prin oraș.
Din 2030, aprovizionarea să se facă doar cu vehicule cel puțin Euro 5. Antreprenorii trebuie să aibă predictibilitate și timp pentru adaptare”, a transmis consilierul USR Cluj, care vorbește în numele colegilor din partid atunci când îi face aceste propuneri lui Emil Boc.

5 Comentarii