Asociația Pro Infrastructură, un nou atac la proiectul metroului. „Cred că domnul Boc se gândește la vreo cârtiță naturală, în carne și oase”
Emil Boc a anunțat că pe 11 august faimoasele „cârtițe” TBM de 170 de tone vor intra în subetran și vor începe, oficial, să sape de zor tunelurile pentru metroul clujean.
Apele au fost agitate rapid de informația venită dinspre București, chiar din partea ministrului investițiilor Dragoș Pîslaru, care a anunțat că metroul clujean este unul dintre proiectele care rămâne fără finanțare din PNRR.
Metroul clujean, subiect sensibil pentru Emil Boc și autoritățile locale
Este vorba despre 300 de milioane de euro. A urmat un protest al deputatului clujean din partea AUR, Ramona Ioana Bruynseels, care a cerut un referendum în Cluj-Napoca pentru a-i întreba pe clujeni dacă își doresc cu adevărat acest proiect. Acum, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură intră în joc și anunță că șansele să avem degrabă metrou sunt aproape nule.
„Pe 24 iulie încep lucrările pregătitoare prin execuția grinzilor de ghidaj, iar pe 11 august debutează execuția pereților mulați, adică începe construcția puțului de lansare a TBM-urilor", declara Emil Boc în cea mai recentă ședință de Consiliu Local. Replica lui Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, a venit imediat.
„Cred că domnul Boc se gândește la vreo cârtiță naturală, în carne și oase, că alea mecanice nu o să intre în august în pământ, că-s dezasamblate. Nu au nici curent, nu s-au băgat în priză, nu au proiect pentru racordare la curent și la apă", a declarat Ionuţ Ciurea pentru Antena 3.
Directorul Asociației Pro Infrastructura critică proiectul metroului
Mai mult, directorul Asociației Pro Infrastructură a identificat mai multe probleme cu acest proiect grandios. „Autorizația de construire nu e emisă, proiectarea nu e gata, proiectul tehnic nu e finalizat, nu e aprobat, nu avem ce autorizație de construire să dăm. Ca să ajungem ca Ministerul Transporturilor să emită autorizația de construire, trebuie să se întâmple multe alte lucruri înainte", a declarat Ciurea.
Așadar, chiar dacă Emil Boc dă asigurări că totul merge conform planului, Ionuț Ciurea susține că șantierul nu poate fi deschis. „Metroul din Cluj nu a avut probleme cu finanțarea, ci are probleme de finanțare. Studiul de fezabilitate pe baza căruia s-a semnat și licitat contractul are goluri majore. Supraveghetorul pe acest contract este același cu proiectantul care a realizat studiul de fezabilitate — e normal că o să și-l apere", a declarat Ciurea.
11 Comentarii