Viceprimarul Clujului acuză blocurile construite acum 45 de ani pentru lipsa locurilor de parcare din oraș: „Nu au fost gândite”


Traficul rutier devine tot mai sufocant în Cluj-Napoca, iar lipsa locurilor de parcare dă bătăi de cap șoferilor. Viceprimarul Clujului dă vina pe modul în care au fost gândite lucrurile acum 45 de ani pentru haosul rutier din oraș. Asta în timp ce, Emil Boc a câştigat al cincilea mandat, la finalul căruia va deveni cel mai longeviv primar al Clujului. 

„Dacă discutăm de această componentă de trafic, aici lucrurile sunt puțin mai complexe. În anul 1990 erau 40.000 de mașini înmatriculate în municipiul Cluj-Napoca. Astăzi, avem peste 220.000 de mașini înmatriculate în municipiul Cluj-Napoca. Mai sunt încă vreo 20.000 mașinile care sunt ale studenților, la care se adaugă mașinile de leasing și care sunt înmatriculate în alte județe. Una peste alta, discutăm de o creștere de la 40.000 la aproape 300.000 de mașini în 30 de ani

Orașul nu a fost construit și conceput, aici mă refer la cartierele vechi, cum este Mănăștur, Grigorescu, Zorilor, Gheorgheni, Mărăști. Nu a fost conceput pentru un număr așa de mare de mașini. Strategia celor care au construit în anii 70-80 blocurile, era la început un loc de parcare la 10 apartamente, după care s-a ajuns în anii 90 să fie un loc de parcare la 4 apartamente. Deci, evident, nu au fost gândite zonele ca să facă față unui număr atât de mare de mașini. De aceea avem și aceste provocări în ceea ce privește locurile de parcare”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea la Napoca FM.

Primar de aproape 20 de ani și Emil Boc dă vina pe istorie pentru lipsa proiectelor majore de infrastructură în Cluj: „În Europa, deja de 20 de ani, au metrou, tren metropolitan, au centurile făcute, noi am fost de partea mai înapoiată a istoriei'', a declarat edilul, în cadrul unei intervenții radio la începutul lunii octombrie. 

„Sigur, trebuie să găsim acel mixt, în care cei care au mașină, să se poată bucura de mașină în cartierele în care ei locuiesc. Cei care au copii mici, trebuie să se plimbe în siguranță pe alei și nu pe stradă. Și cei care vor să folosească spațiile verzi, să le poată folosi. Realitatea este că o parte din mașini stau în zona cartierelor pe alei, pe spații verzi. Pentru că așa au fost construite blocurile acum 45 de ani. Ce facem noi în ideea asta: în primul rând încercăm să-i convingem pe clujeni să folosească transportul public. Investim constant în dezvoltarea transportului public, fie că discutăm de autobuze electrice, fie tramvaie noi sau troleibuze, astfel încât clujenii să aibă o alternativă la mașină”, a mai precizat Tarcea. 

Micile performanţe ale administraţiei Boc sunt datorate şi bugetului consistent al oraşului, dar sunt investiţii normale care ar trebui făcute în orice oraş: străzi, parcuri, spaţii verzi (mai mult sau mai puțin verzi). Primar de aproape 20 ani al municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc nu se poate lăuda însă cu proiecte majore de infrastructură, proiectele care chiar contează pentru mărirea calității vieții locuitorilor din municipiu. 

Comentarii Facebook