Joi 2 Februarie

Unele şcoli au redus durata orelor de curs din pricina trecerii la „orarul de iarnă”. Reacţia Ministerului Educaţiei


După ce unele școli din țară au redus durata orelor de curs și a pauzelor, motivând trecerea la orarul de iarnă, Ministerul Educației a anunțat că descurajează această practică „discreționară și inadecvată”. 

Ministerul Educației a trimis marți, 1 noiembrie, inspectoratelor școlare o adresă după o petiție inițiată de părinți semmnala două situații în care școlile au redus durata programului. A solicitat inspectoratelor şcolare să susţină şcolile să păstreze orarul normal şi să descurajeze trecere la „orarul de iarnă”, după ce unele unităţi de învăţământ au redus durata orelor de curs şi a pauzelor, relatează news.ro. Reprezentanţii ministerului au arătat că situaţia meteorologică actuală nu justifică astfel de decizii de reducere a programului.

Considerăm că, în condiţiile meteorologice pe care le putem observa cu toţii, o astfel de interpretare a cadrului legal este discreţionară şi inadecvată. Date fiind pierderile în învăţare generate de perioada pandemiei, orice minut de şcoală contează. De aceea, am trimis inspectoratelor şcolare o adresă prin care am solicitat ca şcolile să fie susţinute să-şi păstreze orarul normal, manifestându-ne dezaprobarea faţă de obiceiul trecerii la programul de iarnă”, au transmis reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

Rugăm, pe această cale, directorii, profesorii, elevii şi părinţii să susţină apelul pe care l-am lansat şi să depună toate eforturile, astfel încât să nu mai existe practici şi acţiuni ce pot conduce la pierderi de învăţare”, au mai transmis aceștia. 

ISMB: Recomandarea Ministerului Educaţiei privind păstrarea orarului normal este justificată

Solicitarea Ministerului Educaţiei ca unităţile învăţământ să fie susţinute să-şi păstreze orarul normal este justificată, a declarat marţi, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Larisa Gojnete.

Recomandarea este justificată din motivele care sunt precizate în adresa respectivă, pentru că venim după o perioadă în care s-au înregistrat nişte pierderi din punct de vedere educaţional şi atunci este foarte bine să valorificăm fiecare moment care poate fi unul de învăţare pentru elevi”, a afirmat inspectorul.

În opinia sa, este bine ca deciziile să fie luate „particularizat” şi să fie „bine fundamentate”. „Dacă se va impune, în situaţii punctuale, sunt convinsă că se va face ce este mai bine pentru copii în situaţia respectivă. Recomandarea a venit în contextul în care se ştia că există această măsură care se ia la nivelul unităţilor de învăţământ. (...) Este bine ca aceste decizii să fie luate, în primul rând, particularizat şi apoi să fie bine fundamentate”, a explicat Larisa Gojnete.


Comentarii Facebook