Undă verde pentru trenul metropolitan! A fost avizat Planul Urbanistic Zonal. A reprezentat etapa finală a fazei de proiectare
Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CTATU) din cadrul Consiliului Județean Cluj a avizat favorabil, cu condiționări, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al viitorului Tren Metropolitan Cluj.
Elaborarea PUZ-ului aferent Trenului Metropolitan Cluj, ca etapă finală a fazei de proiectare, a fost necesară în vederea stabilirii reglementărilor urbanistice pentru realizarea obiectivelor noi propuse în cadrul acestui proiect de infrastructură, reguli care nu au fost cuprinse, anterior, în cadrul PUG-urilor aflate în vigoare.
„Menționăm faptul că proiectul Trenului Metropolitan constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii de cale ferată existentă deja între localitățile Gârbău și Bonțida, via Cluj-Napoca, cu nu mai puțin de 23 de stații. Astfel, de-a lungul celor 48,8 km de traseu, vor fi amenajate noi peroane, un pasaj rutier subteran, trotuare, piste biciclete, parcări auto/moto/velo și stații de autobus”, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Cluj.
Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Gârbău și Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare:
*30 de trenuri pe zi
*Frecvența de circulație -
- 1 tren/h între orele 5.00-6.00
- 2 trenuri/h între orele 6.00-19.00
- 1 tren/h între orele 19:00 – 22.00
Lungimea parcursului este de 48,8 km, iar valoarea totală a investiției este de 1.149.916.114,67 lei, inclusiv TVA/circa 231.027.467,09 euro.
Investiția va fi realizată eșalonat:
- Anul 1 – 302.108.323, 78 lei (26%)
- Anul 2 – 457.244.861,79 lei (40%)
- Anul 3 – 390.562.929,10 lei (34%)
Durata de implementare a proiectului este de patru ani (48 de luni), din care pentru procedurile de licitație sunt prevăzute 12 luni, iar pentru proiectarea și execuția lucrărilor este prevăzut termenul de 3 ani.
9 Comentarii