Joi 11 August

Un angajat al Primăriei Cluj-Napoca își ridică o casă nouă cu o autorizație de ”funcţionalizare a podului”


Un angajat al Primăriei Cluj-Napoca, consilier în Biroul Activități Interne din cadrul Direcției de Administrare a Primăriei Cluj-Napoca, a reușit să obțină o autorizație de ”funcţionalizare a podului”, pe baza căreia a demolat aproape toată casa veche și ridică una nouă.

Prin această schemă, angajatul a beneficiat practic de o autorizație de construcție și una de demolare. 

”Sub pretextul refacerii acoperişului şubred, consilierul Maxim Vasile Ionel, angajat al Primăriei Cluj-Napoca, a demolat întreaga casă”

Pentru a obţine rapid autorizaţii de construcţie ilegale în zonele protejate istoric ale Clujului, singura cerinţă de îndeplinit este să fii angajat al Primăriei Cluj-Napoca sau să ai conexiuni bune în cadrul aceleiaşi Primării. In rândurile de mai jos vom dezvălui încă un exemplu despre cum se înţeleg şi se practică în mod preferenţial legile urbanistice în Cluj-Napoca.

Aşa arată o ”funcţionalizare pod”, într-una din zonele elitiste ale Clujului, o zonă de protecţie a monumentelor istorice. Proprietarul apartamentului, un consilier al Primăriei Cluj-Napoca a obţinut recent o autorizaţie de construcţie (Autorizaţia nr. 371/03.05.2022) pentru „funcţionalizare pod, înlocuire învelitoare, modificări interioare şi organizare şantier”. „Funcţionalizarea podului” este o exprimare care camuflează mansardările „ascunse” ale Clujului, în situaţiile în care o supraetajare nu ar fi fost posibilă datorită neîncadrării în indicii urbanistici ai zonei.

Astfel, sub pretextul refacerii acoperişului şubred, consilierul Maxim Vasile Ionel, angajat al Primăriei Cluj-Napoca, a demolat întreaga casă, păstrând doar pereţii exteriori fără a dispune de o autorizaţie de demolare. Dânsul speră ca pe vechiul amplasament să construiască de la zero o casă total nouă, fără a respecta normativele arhitecturale ale zonei si stricând farmecul aparte al acestui cartier al Clujului. 

Acesta este un caz tipic de „fentare” a regulamentului de urbanism, foarte des întâlnit în Cluj-Napoca. Demolarea şi construcţia unei noi case l-ar fi obligat pe domnul consilier Maxim să respecte limita de trei metri faţă de proprietatea vecină şi să deţină teren-curte în proprietate. Or, o simplă „funcţionalizare pod” îi permite să costruiască pe limitele casei demolate; şi aşa se obţine o suprafaţă construită mai mare.

Din pozele casei înainte şi de după demolare se observă clar că domnul consilier al Primăriei nu are de gând să menţină forma şi volumetria casei aşa cum menţiona în autorizaţia de construcţie şi doreşte de fapt să supraetajeze imobilul”, precizează vecinii. 

Aceștia spun că sunt hărţuiți la drumul mare.

Untitled.png

Toate acestea se întâmplă cu aprobarea tacită a colegilor din Primărie, care îi acordă domnului Maxim o autorizaţie ce încalcă flagrant normativele arhitectonice si urbanistice. Si nu doar atât. Lucrările de demolare întreprinse până în acest moment au afectat deja structura de rezistenţă a clădirii la calcan şi a casei alipite. Drept urmare, la strigătele disperate ale vecinilor, lucrările au fost temporar sistate, dar nu ştim pentru câtă vreme...

Cine este domnul Maxim Vasile Ionel? 

Conform ultimei declaraţii de avere pe anul 2022, d-nul Maxim ocupă funcţia de consilier în cadrul Primăriei Cluj-Napoca, fiind astfel promovat din poziţia de poliţist local al Primăriei, pe care a deţinut-o în perioada 2014-2015

Lucrând în Primărie, domnului consilier nu i-a fost greu să pună mâna în cursul anului 1996 pe un apartament naţionalizat aflat în proprietatea privată a Statului care este situat în inima Clujului. Cumpără acest apartament de la Stat, în baza Legii 112/1995, la un preţ avantajos. 

Dar domnul consilier doreşte să profite la maximum de beneficiile pe care i le oferă un post călduţ în Primăria Cluj Napoca şi decide să îşi extindă spaţiul locuibil. Cum nu dispunea de suprafaţa de teren-curte în proprietate personală necesară pentru desfăşurarea în incintă a lucrărilor de construcţii şi pentru încadrarea în indicii urbanistici prevăzuţi de lege, d-nul Maxim face presiuni la colegii săi de la Patrimoniul Municipiului şi Evidenţa Proprietăţii să intre în folosinţa integrală a unui teren proprietate privată a Statului. 

Drept urmare, în anul 2021, d-nul Maxim Vasile depune o plângere către colegii săi din Primărie, prin care le solicită acestora, să îşi oblige vecinii să renunţe la calea de acces pentru care aceştia plătesc legal chirie şi care fusese în folosinţa acestora timp de 40 ani. Motivul ascuns al acestei plângeri este ca, domnul Maxim să obţină ulterior calea de acces pentru sine, ceea ce i-a permis în sfârşit extinderea mult dorită a casei. Terenul în cauză face în momentul de faţă obiectul unor procese de revendicare pe rol în instanţă. Dar se pare că statutul de angajat al Primăriei Cluj-Napoca este suficient pentru a încălca în mod flagrant legea. 

Nu ne mai miră astfel faptul că metropola clujeană este scena apariţiei peste noapte a unor clădiri întregi fără autorizaţii de construcţie, dacă angajaţii Primăriei au dat dovadă în nenumărate rânduri că sunt direct implicaţi în astfel de cazuri de corupţie, fiind dispuşi să se folosească de trafic de influenţă pentru a obţine favoruri pentru sine sau pentru interpuşi. Este cazul dosarelor DNA deschise în trecut viceprimarului: Anna Horvath, Corinei Ciuban sau Ligiei Subţirică”, mai spun vecinii.

Așteptăm poziția Primăriei Cluj-Napoca la aceste acuzații. 

Comentarii Facebook