Remus Lăpușan: 4000 de elevi din Cluj nu au acces la educația online. Cer Consiliului județean și primăriilor să aloce urgent fonduri



Având în vedere pandemia generată de Coronavirus, școlile rămân închise și după data de 15 mai, când se va termina starea de urgență, dar cursurile se derulează online, indiferent de nivelul de școlarizare - învățământ primar, gimnazial sau liceal. În acest context, apar foarte multe probleme care împiedică accesul egal al tuturor copiilor la actul educațional. Conform datelor inspectoratului Școlar Județean, în județul Cluj sunt aproximativ 4.000 de copii care nu dispun de tabletă, laptop sau calculator pentru a putea participa la cursurile online.

Noi, românii, suntem obișnuiți să punem carul înaintea boilor. Sunt de acord că trebuie să găsim soluții inovatoare pentru a nu pierde acest an școlar, dar decizia de derulare a cursurilor online a fost luată de către Ministerul Educației și Guvern fără a cunoaște întrutotul realitatea din teren. Sunt probleme foarte mari, mai ales în mediul rural, în ceea ce privește accesul cursurile online din cauză că elevii nu au mijloacele tehnice de pe care să urmărească aceste cursuri. Inspectoratul Școlar a făcut apel la donații din partea mediului de afaceri, dar vi se pare normal ca acești copii să stea la mila companiilor private? Ca să nu mai vorbim că până acum, Inspectoratul Școlar Județean a distribuit dispozitive electronice către mediul rural pe criterii de apartenență politică a primarului, adică le-a dat numai către comune cu conducere liberală! 

Solicităm Consiliului Județean și primăriilor alocarea de urgență a sumelor necesare achiziționării necesarului de dispozitive electronice pentru derularea cursurilor online, pentru toți elevii care au nevoie. Dar atenție mare, aceste dispozitive trebuie să aibă încorporat și acces la servicii de date, la internet, altfel nu am făcut nimic. Cine abia poate asigura traiul familiei de azi pe mâine, nu plătește abonamente la internet pentru wi-fi! Este adevărat că Guvernul a alocat fonduri suplimentare Ministerului Educației pentru astfel de dispozitive electronice, dar știm cu toții cât de greoaie sunt procedurile de achiziții publice pentru contracte cu sume mari. Cel mai simplu și mai ales rapid este ca școlile care au elevi aflați în situații de risc să primească banii și să facă achiziții directe, ca și ordonatori terțiari de credite.

Solidaritatea cu cei vulnerabili, asigurarea accesului la actul educațional în mod egal, fără discriminare legată de mediul de rezidență sau de consistența venitului familiei, și echitatea socială trebuie să fie răspunsurile noastre firești la situațiile generate în învățământ de noul Coronavirus”, a declarat Remus Lăpușan, lider PRO România Cluj.

Partidul PRO România susține egalitatea și echitatea socială. Dreptul la educație este un drept garantat prin lege, iar autoritățile publice competente în materie trebuie să își dea concursul pentru ca acest drept să nu rămână un deziderat al legiuitorului, ci să garanteze accesul la educația formală pentru toți cei îndreptățiți.

Comentarii Facebook