Petiție online: Să ”democratizăm” alocarea parcarilor in Cluj-Napoca

 

Un clujean sătul să caute și să nu găsească un loc de parcare în preajma blocului său a venit cu propunerea de ”democratizare” a sistemului de parcări din Cluj-Napoca.

 

În esență, el propune existența unui abonament de parcare universal care să îți permită să îți pui mașina pe orice loc de parcare din oraș, cu excepția zonelor 1 și 2. 

 

Am avut aceasta idee in momentul in care, venind intr-o seara acasa, m-am trezit ca nu am efectiv unde sa parchez pe o raza de jumatate de km, in conditiile in care in apropierea scarii mele erau cel putin 4 locuri "cu abonament" neocupate. Ma bazez pe sustinerea publica deoarece noi, cei care nu beneficiem de parcari in acest moment, reprezentam 7 din 8 cetateni in orasul acesta. Si daca am fi doar 5 din 10, tot ar fi rau, pentru ca modul actual de alocare NU ESTE CORECT. Desi ar trebui sa fie o coada de tipul "primul venit, primul servit" la alocarea parcarilor, stim cu totii ca nu exista nici alesi locali si nici oameni puternici financiar in Cluj care sa "planga" dupa locuri de parcare. Iar din restul cetatenilor care le-au primit, probabil jumatate au "relatii" unde trebuie”, scrie Daniel Țăpuleasa, în petiția lui.

 

Schita de proiect de lege locala pentru administrarea parcarilor de cartier in Municipiul Cluj Napoca:

 

1. Parcarile de cartier nu se vor mai aloca nominal, ci in grup, tuturor cetatenilor Clujului, contra unui abonament de parcare anual sau lunar, platit pentru fiecare masina detinuta, pe baza numarului de inmatriculare. Astfel, oricare clujean care a platit acest abonament va putea sa-si parcheze legal masina pe orice parcare "cu abonament" din Cluj.

 

1.1 Singurii care vor putea sa obtina o parcare rezervata nominal vor fi cei cu dizabilitati, iar aceste parcari vor fi semnalizate special, pentru a nu fi ocupate;

 

2. Cetatenii care nu au domiciliul stabil in Cluj vor avea posibilitatea sa plateasca abonamentul de parcare, dar pentru ei acesta va fi mai scump (ca masura de descurajare a introducerii de noi masini in oras). Va exista insa si posibilitatea unei taxe modice, pe zi sau pe saptamana, pentru a putea beneficia de aceste parcari si cei care se afla intr-o scurta vizita in municipiul nostru.

 

3. Optional - implementarea unui software de identificare rapida si automata a neabonatilor care ocupa abuziv parcarile, prin tehnologia "text recognition", care sa citeasca placutele de inmatriculare ale masinilor parcate si sa sesizeze automat cand autovehiculul nu se afla in baza de date a platitorilor. Se poate implementa, daca se considera necesar, chiar un sistem automat de emitere a amenzilor.

 

4. Parcarile din centru (zona 1 si 2) raman in regimul actual de alocare, contra cost, cu ora.

 

Beneficii:

- marirea semnificativa a aportului la bugetul local: daca acum abonamentul anual este platit doar de cei care au avut sansa de a le fi alocata o parcare, in viitor va fi platit de aproape toti detinatorii de masini personale din Cluj Napoca, si chiar de cetateni din afara orasului;

- inlaturarea problemelor de tipul "a parcat in parcarea mea" - deci usurarea muncii politiei locale;

- cresterea gradului efectiv de ocupare al parcarilor la 100%, deoarece nu ar mai ramane parcari platite neocupate. De multe ori, abonatii de acum ai parcarilor sunt plecati sau nu isi ocupa locurile alocate din varii motive, insa sistemul actual nu permite ca aceste locuri sa poata fi folosite de alte persoane; 

- scaderea gradului de nemultumire si frustrare a cetatenilor prin egalizarea sanselor de a gasi o parcare libera;

- alocarea dinamica a parcarilor ar duce si la o fluidizare a traficului in cartiere, prin inlaturarea blocajelor cauzate de masini stationate in locuri nepermise;

- decongestionarea partiala rezultata din descurajarea persoanelor fara domiciliu stabil in Cluj de a-si mai aduce masinile in oras (a se vedea studentii care "paralizeaza" traficul odata cu inceperea cursurilor)”.

Comentarii Facebook