Miercuri 11 Decembrie

Pe calea ferată Cluj– Oradea se va circula cu 160 km/h! Ardealul are nevoie de căi ferate moderne-Marcel Ciolacu, candidat președinție


Transportul feroviar, în atenția lui Marcel Ciolacu: Ardealul nu are nevoie numai de drumuri, ci și de un sistem de căi ferate modern

 
Modernizarea rețelei de căi ferate este un angajament pe care Marcel Ciolacu, candidatul PSD la Președinție și echipa sa și-l asumă pentru următorii cinci ani.

Un exemplu este proiectul de electrificare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, în cadrul căruia lucrările au început deja, fiind derulate cu fonduri europene și naționale. Proiectul este așteptat de toată lumea pentru că va schimba modul în care se circulă pe calea ferată. Modernizarea acestui tronson care ne leagă de Europa va ajuta mult economia și va asigura un tranzit mai facil pentru călători.

Lucrările la calea ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor avansează


Pe acest tronson se va putea circula cu viteze de 160 km/h, iar cu investițiile care se fac în garnituri de tren moderne, ardelenii vor avea o experiență mult îmbunătățită pe căile ferate.

Investiția este una enormă, iar lucrările au un grad de complexitate ridicat. În județul Cluj, se desfășoară lucrări pe lotul 1 al acestui proiect, de la Cluj-Napoca la Aghireșu, cu o lungime de 30,41 km. Gradul de execuție este de 14% și include electrificarea și modernizarea acestei linii strategice. Termenul de finalizare este 2026, iar odată implementat, va reduce timpul de călătorie și va oferi o alternativă ecologică pentru transportul de mărfuri și pasageri.

Infrastructură feroviară modernă între estul și vestul țării


Modernizarea transportului feroviar de marfă, în special pe ruta Constanța – granița de vest a României, este o prioritate în programul de țară asumat de candidatul PSD la alegerile prezidențiale, Marcel Ciolacu.

Printre obiectivele sale se numără și achiziția a 128 de trenuri electrice în următorii 4 ani, respectiv 150, până în 2029. De asemenea, vor fi realizați 2.741 de kilometri de infrastructură feroviară nouă sau modernizată.

„Până la finalul anului 2028, vor fi puse în circulație 128 de trenuri electrice noi, 71 de locomotive noi sau modernizate și 139 de vagoane noi, care vor circula cu viteze de până la 160 km/h și cu un consum redus, între toate orașele mari de pe teritoriul național.

Modernizarea transportului de mărfuri și pasageri pe calea ferată și îmbunătățirea transportului feroviar de pasageri și mărfuri de la Constanța la Curtici vor conduce la un acces rapid și la costuri scăzute pentru populația și mediul de afaceri din marile orașe, situate de-a lungul acestui coridor”, a declarat candidatul social-democrat la funcția supremă în stat, care este calea sigură pentru România.

Viteza de transport pe calea ferată, crescută până 160 km/h


În următorii 4 ani, vor fi finalizate lucrările pe sectoarele nemodernizate de cale ferată din lungul coridorului principal feroviar Marea Neagră – București – Europa Centrală și de Vest. De asemenea, vor fi realizate tunelurile feroviare de mari dimensiuni între Predeal-Brașov și Brașov-Sighișoara.

Aceste modernizări vor permite creșterea vitezei de transport până la 160 km/h pentru trenurile de călători și până la 120 km/h pentru trenurile de marfă, precum și eliminarea tuturor restricțiilor de viteză. Așadar, călătorii mai scurte și mai sigure, pe calea ferată.

 
CMF 31240010

Comentarii Facebook