Oare de ce Bihorul gândește și execută proiecte mari de infrastructură și Clujul nu? SE STABILEȘTE TRASEUL CENTURII SÎNMARTIN


O ieșire auto din Oradea, care creează probleme, este cea spre Deva. Tranzitarea localităților Sînmartin și Băile Felix se face greoi, peste 20.000 de mașini trecând zilnic pe drumul național, explică Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Pentru e evita ambuteiajele, lucrăm la proiectarea unei centurii ocolitoare, o șosea nouă cu o bandă pe sens, pe baza unui parteneriat cu Compania Națională de Autostrăzi - CNAIR, finanțarea lucrărilor fiind cuprinsă în fondurile europene pentru transporturi.

Se analizează două trasee, unul scurt - varianta 1, ce ocolește doar localitatea Sînmartin, și unul mai lung - varianta 2, de 5,7 km, ce ocolește și stațiunea Băile Felix.

Pe baza consultărilor cu primăria localității, am convenit să susținem varianta lungă. Mulțumesc dlui primar Laza și Consiliului Local Sīnmartin, care au avizat favorabil această variantă în această săptămână.

La prima ședință a Consiliului Județean vom vota și noi pentru aceeași variantă. Până la sfârșitul lunii august vom finaliza analiza multicriterială, pe baza căreia Comisia tehnico-economică a CNAIR va aproba varianta ce se va realiza. În septembrie vom avea studiul de fezabilitate gata. Ne propunem ca până în noiembrie să obținem toate avizele și aprobările pentru proiectul șoselei de centură. Vom organiza licitația pentru proiectare și execuție. Estimez că în primăvara anului viitor vom avea un constructor pentru realizarea lucrărilor. Până la sfârșitul anului 2023 ar trebui să se termine lucrările.

Noua șosea va porni din centura Oradea, cu un pasaj suprateran, din zona depozitului Dedeman, de la intersecția cu str. Iancu de Hunedoara. Girația actuală din această intersecție se va desființa, urmând ca pe centura Oradea să se circule mai fluent în zona respectivă, după modelul pasajelor din zona cartierului Grigorescu.

Traseul va urma cursul pârâului Peța până în zona stațiunii 1 Mai, unde va traversa drumul ce duce la stațiune și calea ferată Oradea - Băile Felix cu un pasaj suprateran. Se va ocoli apoi păduricea ce mărginește stațiunea Băile Felix și cimitirul local. Noua șosea se va termina într-o girație, în zona intersecției cu drumul spre complexul President și localitatea Cordău. Soluția de racordare în girație și a acestui drum va permite o ieșire sigură în drumul național, dinspre Cordău.

Paralel cu noua șosea, spre Peța, este proiectată și o pistă de biciclete. Aceasta va lega pista orașului Oradea, din zona cartierului Prima, de stațiunea Băile Felix.

Lucrările pregătitoare, studii de trafic, studii topografice și geologice sunt realizate în cea mai mare parte. Mulțumesc tuturor celor implicați în proiect.

Realizarea centurilor în zona metropolitană a Oradiei va asigura, de la sfârșitul anului 2023, o circulație fluentă și o scădere a numărului de accidente auto”.

Comentarii Facebook