Vineri 24 Mai

O Asociație cere Primăriei Cluj-Napoca să nu cumpere autobuze electrice: sunt grele, zgomotoase și LENTE

 

O Asociație a lansat public un apel Primăriei Cluj-Napoca prin care cere să nu fie cumpărate autobuze electrice pentru că sunt inutile. 

 

Considerăm că este momentul să fie stopate declaraţiile bombastice, deoarece achiziţionarea acestor autobuze reprezintă o cheltuiala inutilă, o investiţie extrem de costisitoare, chiar dacă este vorba şi de fonduri nerambursabile. Aşadar, cerem public Primăriei renunţarea la acest proiect sau Consiliului local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el.

 

Tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond. În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută”, a explicat ing. Silviu Sîntea, preşedintele Asociaţiei TRANSIRA.

 

Reprezentantul acestui ONG considerp că ar trebui cumpărate mai multe troleibuze. ”Deşi au fost achiziţionate mijloace de transport noi, e nevoie de mult mai multe, mai ales de troleibuze. Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze. De fapt, Primăria s-a angajat că va utiliza fondurile elveţiene pt. achiziţionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice”, a mai spus Sîntea.

 

El consideră că, din fondurile străine, ar fi mai utilă ”extindere a reţelei de troleibuz, de care se vorbeşte de ani de zile: în cart. Gheorgheni (str. C. Brâncuşi, str. L. Rebreanu, calea Floreşti –cu prelungire în comuna Floreşti, realizarea traseului Gară - Zona industrială Est – Aeroport, etc). De asemenea, considerăm că este nevoie de tehnologie nouă (macaze şi încrucişari de mare viteză, mai ales în Piaţa Avram Iancu), macazele existente folosind tehnologia anilor ’60”.

 

Silviu Sîntea a spus că RATUC ar trebui să se inspire din experiența elvețiană în ceea ce priveşte construirea caroseriilor pentru troleibuze dublu-articulate. 

 

Organizaţia non–guvernamentală TRANSIRA are ca scop promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, militând pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic.

 

Primăria va achiziționa un număr DUBLU de autobuze electrice, în 2013

Comentarii Facebook