Deputatul clujean Remus Lăpușan (PSD) dă cărțile pe față: „Avem un deficit de peste 4 miliarde de euro în turism”
Deputatul clujean Remus Lăpușan (PSD) a declarat că imaginea României ca destinație turistică rămâne sub așteptări, având în vedere că deficitul în acest domeniul este de 4 miliarde de euro.
De asemenea, politicianul a amintit că țara noastră are peisaje spectaculoase și o cultură autentică, plină de oameni care știu să primească vizitatori cu căldură.
„Turismul este una dintre marile noastre oportunități. Avem peisaje spectaculoase, o cultură autentică și oameni care știu să primească vizitatori cu căldură. Mulți dintre cei care ajung aici, pentru prima dată, pleacă uimiți și spun că nu se așteptau la o asemenea diversitate. Și totuși, realitatea statistică ne arată că imaginea României ca destinație turistică rămâne sub așteptări. Conform datelor oficiale, în 2024 turiștii străini care ne-au vizitat au cheltuit în România în jur de 5,3 miliarde de euro. O sumă semnificativă, desigur. Dar în același an, românii care au plecat în vacanțe în afara țării au cheltuit peste 9,7 miliarde de euro. Asta înseamnă un deficit de peste 4 miliarde de euro în turism”, a spus Lăpușan.
De asemenea, deputatul clujean a amintit că problema majoră a României este felul în care ne spunem povestea și despre cum alegem să vorbim despre ceea ce avem.
CITEȘTE ȘI: Deputatul clujean Remus Lăpușan trage un semnal de alarmă: „Fără cetățeni educați, nu avem performanță în economie și în societate”
„Nu e vorba doar despre bani. Ci despre cum ne prezentăm lumii. Despre felul în care ne spunem povestea. Despre cum alegem să vorbim despre ceea ce avem – și mai ales, cum îi convingem pe alții să descopere ceea ce noi, uneori, luăm de-a gata. România are multe de oferit. De la trasee montane și sate tradiționale, până la cetăți medievale, mănăstiri vechi și o gastronomie care poate cuceri orice turist curios. Problema e că aceste lucruri nu ajung suficient de departe. Nu au parte de vizibilitatea pe care o merită. Iar într-o lume în care imaginea contează din ce în ce mai mult, lipsa unei strategii coerente de promovare ne costă”, a mai afirmat Remus Lăpușan.
Deputatul clujean este de părere că promovarea turismului nu este o cheltuială, ci o investiție în reputația noastră.
„Nu spun că nu s-au făcut lucruri. Dar cred că trebuie să fim mai prezenți și mai consecvenți. Să participăm activ la târguri internaționale. Să construim o imagine modernă, dar sinceră, a României. Să folosim mai eficient mediul online, acolo unde se dau bătăliile pentru atenție și curiozitate. E nevoie de o schimbare de perspectivă: promovarea turismului nu este o cheltuială, ci o investiție în reputația noastră. Este felul prin care putem arăta lumii cine suntem și ce prețuim. Și poate cel mai important, este un mijloc prin care putem susține comunitățile locale, micii antreprenori și patrimoniul cultural autentic. România chiar are ce arăta. Are o poveste vie, care merită spusă. Nu ne lipsește conținutul – ne lipsește doar voința și coerența cu care să-l ducem mai departe”, a conchis Remus Lăpușan.
5 Comentarii