De ce nu poate fi înlocuit metroul din Cluj de un tramvai, mult mai ieftin, care ar trebui doar extins


Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a spus că metroul nu poate fi înlocuit de un tramvai, așa cum sugerează unii. Anunțul a fost făcut în cadrul proiectului de aprobare a studiului de fezabilitate pentru metrou, în Consiliul Local Florești.

Pe axa est - vest, dacă ar fi extins tramvaiul ca să fie înlocuit metroul, acesta ar trebui să circule din 2 în 2 minute. 

O călătorie cu tramvaiul din Florești spre Sopor ar durat 52 de minute, față de 23 de minute cu metroul. Astfel, nu ar mai fi fost interesant pentru oameni să circule cu tramvaiul. De asemenea, tramvaiul este foarte dificil de construit și ar afecta circulația”, a spus Oprea.

Acesta a spus că tramvaiul nu poate satisface nevoile de transport pe axa Florești - Sopor. Pentru anul 2060, acolo se estimează un număr de 8200 de pasageri pe oră și direcție, față de o capacitate limitată de 5.500 de pasageri, în cazul tramvaiului. Pentru a satisface cererea de transport de 8200 va fi necesară operarea tramvaiului din două în două minute, lucru considerat imposibil tehnic și practic. ”Va crea un zid continuu de tramvaie, dat de circulația pe ambele sensuri”, a mai explicat specialistul.

metrou 5.jpg

Proiectul metroului prezentat în Consiliul Local Florești a fost aprobat în unanimitate de voturi de consilierii locali.

Primarul din Florești, Bogdan Pivariu, a declarat: ”Sunt fericit că s-a ajuns în acest moment în care există o soluție de infrastructură mare, care rezolvă problema traficului în Zona Metropolitană. Noi cerem și prioritizarea Centurii Metropolitane, dar și a Spitalului Regional de Urgență. Proiectul metroului clujean este istoric pentru România”.

Comentarii Facebook