Consilierii PSD Cluj-Napoca nu votează bugetul: Unde este Parndorf de Cluj, promis în 2016, sau linia de tramvai spre Florești?


Consilierii locali PSD Cluj-Napoca nu vor vota bugetul municipiului, acuzând o serie de proiecte care nu au fost onorate de primarul Emil Boc. 

Având în vedere că proiectele colegilor din Consiliul Local Cluj-Napoca nu au fost susținute iar promisiunile electorale ale celor din PNL și ale primarului Emil Boc nu s-au concretizat, colegii mei au decis în acest an să spună pas procedurii de tip ”vorbărie multă, realizări foarte puține” și nu vor vota bugetul municipiului, în condițiile în care primarul are o majoritate confortabilă”, a declarat Horia Nasra, președintele PSD Cluj.

Votul celor trei consilieri locali PSD este mai mult formal, pentru că PNL deține majoritate în Consiliul Local. 

Acesta a făcut o listă a promisiunilor nerealizate:

- Primarul Emil Boc a promis în campania electorală din 2012 prelungirea liniei de tramvai până în Florești, dar promisiunea nu a fost onorată, fiind înlocuită acum cu cea a metroului sau a trenului de suprafață care să facă legătura Florești-Cluj-Napoca;

- O altă promisiune îngropată a fost construirea Cartierului Tineretului, un proiect ce trebuia să cuprindă, în cifre, 2.894 apartamente la standard mediu, 1.132 apartamente la standard superior, 196 apartamente penthouse, 363 apartamente în locuinţe terasă, 71 case înşiruite, 300 case cuplate, 358 de case detaşate, 162 de vile pe terenuri individuale, 384 apartamente în regim de locuinţe sociale;

- În 2016 a fost promisă și construirea Cluj Shopping City à la Parndorf, dar nu s-a făcut absolut nimic în acest sens, ideea dovedindu-se doar o temă falsă pentru campania electorală;

- Termenul de finalizare anunțat pentru proiectul Duct City era anul 2011, însă cablurile nu au fost încă introduse în subteran pe foarte multe străzi ale municipiului;

- Baza sportivă „Dan Anca” rămâne în continuare interzisă echipelor de juniori U Cluj-Luceafărul, rezilierea contractului fiind și ea promisă încă de anul trecut, fără rezultat;

- Elevii școlii „Iuliu Hațieganu” învață în continuare după-amiaza, numărul sălilor de clasă fiind insuficient pentru desfășurarea normală a actului educațional;

- Nu au fost finalizate creșele promise și, în loc să construiască altele noi, municipalitatea preferă să apeleze la soluții discriminatorii de repartizare a copiilor pe baza vechimii domiciliului părinților în oraș;

- Nu se construiesc locuințe sociale, primăria fiind incapabilă să asigure alternative reale de adăpost pentru persoanele defavorizate sau evacuate din locuințe;

- Traficul este în continuare o problemă nerezolvată, deși primarul Emil Boc aniversează 15 ani de la preluarea primului său mandat: tunel și un parking subteran pe sub zona centrală a municipiului, trenul de suprafață, trenul metropolitan, introducerea metroului în Cluj, construcția pasajului subteran în Mărăști (traversabil în 60 de secunde), pasajul de supratraversare peste calea ferată în zona Tăietura Turcului – Tudor Vladimirescu, finalizarea parkingurilor, park and ride pe terenul Aeroportului din Cluj.

- Cartierele orașului rămân sufocate mai departe de lipsa parcărilor, cu toate că vechile garaje ar fi putut fi înlocuite eficient de parcări ușoare pe structură metalică;

- Nu există suficiente piste pentru bicicliști, iar cele existente sunt degradate, din cauza lucrărilor de proastă calitate;

- Spațiile verzi ale orașului sunt insuficiente, parcurile sunt hiperaglomerate, multe dintre ele rămânând nesigure pentru copii în lipsa monitorizării video și a îngrădirii cu gard verde;

- Există în Cluj-Napoca un număr mare de străzi aflate în stare avansată de degradare, fără speranța reabilitării lor în viitorul apropiat;

- Sistemul de salubritate funcționează rudimentar, iar primăria promite amenzi pentru clujenii care nu vor colecta selectiv, în timp ce sub ochii tuturor înfloresc permanent rampe de gunoi clandestine, municipalitatea aruncând vina pe primarii din comunele vecine, fără a cunoaște limitele teritoriale ale orașului.

Comentarii Facebook