Comuniștii au vrut să facă o centură ocolitoare la Turda, în 1965! Ideile de atunci se pun acum în practică - FOTO


În 1965 planificatorii de la Institutul de Studii și Proiectare în Construcții, Arhitectură și Sistematizare - ISCAS au elaborat Schița de Sistematizare - Complexul Turda. Printre altele, schiță propunea un traseu pentru drumul național 1, traseu care să deservească atât Turda cât și Câmpia Turzii.

Aceasta pornea de la intrarea în Turda (dinspre Cluj), traversa Arieșul în zona actualului pod buclucaș, după care continua cu legătura spre Mihai Viteazu, apoi Alba-Iulia și continua până la ieșirea din Câmpia Turzii spre Mureș. Rolul drumului era de a acționa ca și centură ocolitoare evitând astfel traversarea localităților Turda și Câmpia Turzii cu trafic de tranzit.

Interesante sunt și propunerile de:

- Realizare a unor noi zone de locuințe (în etapa 1968-1970), în Turda - 1180 + 1680 + 140 in cartierul Oprișani... O nouă zona cu caracter central în zona stadionului... 340 de apartamente zona Hotar băi, respectiv 670 apartamente în zona Șarit - Câmpia Turzii

- Realizare a unor legături pietonale în municipiul Turda... din cartierul Poiana în cartierul Oprișani și stadion, prin utilizarea digului de lângă Arieș....din zona Bisericii Romano-catolice în zona Băilor Turda și zona Lacurilor Sărate....din zona centrală și pârâul Racilor la rezervația arheologică Castrul Roman

- Realizare a unei legături între drumul propus și Băile Sărate din Turda prin zona stadionului.

- Realizare a unei prelungiri a drumului care tranzitează centrul municipiului Turda, peste Arieș (cu un pod nou propus) și o conectare cu drumul național existent care tranzitează Turda.

- Realizarea unei legături între Câmpia Turzii și drumul nou propus in lungul căii ferate.

Azi, parte din propuneri se regăsesc în DN1, parte în traseul autostrăzii A3, parte nu s-au realizat și parte o să se realizeze prin proiectul de centura Turda-Câmpia. Zona are un imens potențial de dezvoltare”, a precizat arhitectul șef al județului, Claudiu Salanță.

Planșele prezentate au fost realizate de arh. Gh Pavlu, S. Farb, Cherpel și Petre... 

Proiectul prevedea conectarea străzii din fata Primăriei, cu un pod nou peste Arieș și legarea stadionului cu Băile Sărate.

Comentarii Facebook