Ceaușescu planifica, în 1988, extinderea tramvaiului spre periferiile Clujului. De ce acum tramvaiul nu e văzut ca o soluție - FOTO


Tramvaiul clujean ar fi urmat să fie extins spre periferiile orașului, conform unor planuri din 1988.

În 1988, la un an de la inaugurarea sistemului de tramvai din Cluj-Napoca, extinderea rețelei era în curs de planificare. Se urmăreau linii noi spre cartierele Grigorescu, Gheorgheni, calea Baciului, Mărăști și Someșeni, totodată fiind în discuție un tunel pe sub Tăietura Turcului și calea ferată.

Ambițiile de acum 34 de ani au rămas la stadiul de planuri, rețeaua de tramvai având același parcurs în 2022 ca și în 1987, în pofida dezvoltării orașului și comunelor învecinate”, se arată pe pagina Mobilitate Cluj Napoca.

Acum, experții angajați de Primăria Cluj-Napoca pentru a realiza studiul metroului au spus că tramvaiul este perimat și că nu ar reprezenta o soluție pentru traficul clujean. 

313302102_5548057311975670_42801649154367329_n.jpg

Tramvaiul nu este văzut, acum, ca o soluție pentru că are o capacitate redusă de transport

Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a spus că metroul nu poate fi înlocuit de un tramvai, așa cum sugerează unii. Anunțul a fost făcut în cadrul proiectului de aprobare a studiului de fezabilitate pentru metrou, în Consiliul Local Florești.

Pe axa est - vest, dacă ar fi extins tramvaiul ca să fie înlocuit metroul, acesta ar trebui să circule din 2 în 2 minute. 

O călătorie cu tramvaiul din Florești spre Sopor ar durat 52 de minute, față de 23 de minute cu metroul. Astfel, nu ar mai fi fost interesant pentru oameni să circule cu tramvaiul. De asemenea, tramvaiul este foarte dificil de construit și ar afecta circulația”, a spus Oprea.

Acesta a spus că tramvaiul nu poate satisface nevoile de transport pe axa Florești - Sopor. Pentru anul 2060, acolo se estimează un număr de 8200 de pasageri pe oră și direcție, față de o capacitate limitată de 5.500 de pasageri, în cazul tramvaiului. Pentru a satisface cererea de transport de 8200 va fi necesară operarea tramvaiului din două în două minute, lucru considerat imposibil tehnic și practic. ”Va crea un zid continuu de tramvaie, dat de circulația pe ambele sensuri”, a mai explicat specialistul.

De ce nu poate fi înlocuit metroul din Cluj de un tramvai, mult mai ieftin, care ar trebui doar extins

Comentarii Facebook