Boc vrea tramvai până în Florești. Primarul comunei vrea troleibuz. Ambele ar urma să meargă pe DN 1


Ideea promovată de Emil Boc în campania electorală, tramvai până în Florești, zona Cetatea Fetei, se bate cap în cap cu cea a primarului comunei, Horia Șulea, care vrea troleibuz pe DN 1.

Vom discuta cu toți cei implicați într-un asemenea proiect. O asemenea finanțare se poate obține pe fondurile europene și nu ar trebui să renunțăm la proiect. Bine cu forța nu se poate face, dacă cei în cauză nu vor dori va fi o largă consultare și dezbatere publică pe marginea acestui proiect. Eu cred că e viabil și pentru cei care merg la mall -urile din afara orașului și pentru cei care sunt din Florești și lucrează în municipiu. Va fi o amplă dezbatere publică, o consultare cu autoritățile locale de acolo și evident, dacă lucrurile vor merge în direcția bună, vom depune un proiect de finanțare din fonduri europene”, a explicat Emil Boc.

Primarul Clujului nu a vrut să dea detalii, dar unele surse precizează că un kilometru de linie de tramvai ar urma să coste 2 milioane de euro. Partea cea mai dificilă ar fi că tramvaiul va trece pe DN 1, prin centrul comunei Florești.

În acest loc, ideile primarului Emil Boc și cele ale edilului din Florești, Horia Șulea, care susține că circulația tramvaiului pe DN 1 ar bloca traficul, se bat cap în cap.

Eu vin cu argumente pertinente. În afară de accesul pe DN 1, altă cale de acces între Cluj și Florești nu există. Primaria Cluj-Napoca vede această investiție realizabilă pe trama stradală. Un lucru imposibil pentru că vedeți cum se circulă în acest moment. Dimineața trec pe oră prin centrul comunei, pe DN 1, 5000 de mașini. Am venit cu o contrapropunere, o linie de troileibuz care nu implică trama stradală și lucrări de spargere a drumului. Daca trecem la aspectul economic, pentru că știm că transportul cu tramvaiul este cel mai ieftin, această propunere cu troleibuzul este cea care ar costa mai puțin.

La un moment dat se va putea discuta si despre asa ceva, e probabil, dar azi e irealizabil. Nu avem pe unde să circulăm, dacă mai punem și un tramvai pe DN 1”, a explicat primarul din Florești, Horia Șulea.

Edilul a mai propus CNADNR sistematizarea traficului pe DN 1, prin comuna Florești. ”Eu vreau să se circule pe patru benzi, cu un sistem de semaforizare de tip unda verde și să fie ridicată viteza admisă la 70 de km/h. Așa, un șofer va străbate comuna în cateva minute și traficul s-ar decongestiona”, a spus Șulea.

Comentarii Facebook