Banca Mondială: Se creează un fenomen de segregare școlară, prin calitatea școlilor din Cluj-Napoca și cele din comunele din jur
Diferențele dintre școlile din Cluj-Napoca și cele din comunele din jur este atât de mare, încât apare riscul unui fenomen de segregare școlară.
”Nu numai navetismul în sine este o problemă. Uitându-ne la rezultatele de la Evaluarea Națională din 2020 se văd diferențe enorme între școlile din zona centrală a Clujului și școlile din zona metropolitană.
Asta creează premisele unui fel de segregare școlară, în sensul că în școlile rurale par să rămână numai copiii provenind din familii cu venituri reduse, în timp ce cei cu venituri mai mari își permit să își deplaseze zilnic copiii cu mașina la școlile din Cluj-Napoca, ceea ce pe termen lung chiar este un risc”, a explicat expertul Băncii Mondiale, Marius Cristea, la dezbaterea privind Zona Metropolitană.
Școlile cu rezultate slabe din Zona Metropolitană
Școala Profesională Răscruci - 5,54
Scoala Gimnaziala Sânnicoara - 5,17
Școala Gimnazială Vaida Cămăraș - 4,54
Școala Gimnazială Cojocna - 3,31
Școala Gimnazială Cara - Cojocna - 4,52
Școala Gimnaziala Tamaș Gyula - Baciu - 4,85
Școala Gimnazială Suceagu - 4,23
Școli Cluj-Napoca:
Liceul Teoretic Avram Iancu - 9,23
Colegiul Emil Racoviță - 9,55
Școala Gimnazială Ioan Bob - 9,27
Școala Elf - 9,45
12 Comentarii