Luni 26 August

Adevărul despre Trenul Metropolitan de la Cluj. ”Feroviarii” spun că între Nădășenu și Jucu circulă deja 17 trenuri


Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA (CNCF) a oferit unele explicații despre Trenul Metropolitan anunțat la Cluj de Emil Boc și primarii comunelor din jur. 

Acest tren promis de câțiva ani ar urma să circule între localitățile Nădășelu și Jucu, cu oprire în stațiile existente, dar și în altele (Baciu, Tetarom (zona Hoia), Podul Ira, Aeroport), despre care primarul Emil Boc a promis că vor fi deschise. 

Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA a precizat că deja pe acest traseu circulă acum 17 perechi de trenuri, practic ”Trenul metropolitan” fiind deja funcțional, fără a mai fi nevoie ca primarii din Cluj-Napoca, Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu că semneze Alianța Clujului. Se pare că primarii trebuiau să semneze un protocol cu CNCF ”CFR” SA și trenul metropolitan exista. De asemenea, în explicațiile oferite Știri de Cluj oficialii CNCF ”CFR” SA spun că nu s-a semnat nimic cu ei și că dacă ar fi nevoie de trenuri mai multe acest lucru ar putea fi realizat.

Rep: Ați fost consultați despre proiectul trenului metropolitan?

CNCF ”CFR” SA: În noiembrie 2018, SRCF Cluj a dat curs invitației transmisă de Primăria Cluj, unde reprezentantul Sucursalei Regionale CF Cluj a reiterat disponibilitatea de colaborare cu autoritățile locale în ceea ce privește accesul la infrastructura feroviară existentă, pentru implementarea proiectului ”Tren metropolitan”.

Rep: Pot fi făcute stații de tren noi în Baciu, Tetarom (zona Hoia), Podul Ira, Aeroport?

CNCF ”CFR” SA: Stațiile Baciu și Tetarom 1 (zona Hoia) sunt deja incluse în proiectul ”Electrificarea și reabilitarea liniei CF Cluj – Oradea – Episcopia Bihor”, care se află în etapa de actualizare a studiului de fezabilitate, etapă premergătoare lansării procedurii de licitație pentru proiectare și execuție lucrări. Menționăm faptul că, la solicitarea Primăriei, se poate analiza cererea de înființare a celor 2 puncte de oprire, în zona Clujana și Aeroport.

Rep: Pot Primăria Cluj-Napoca și primăriile din zonă să facă investiții în infrastructura feroviară de pe zona menționată, Nădășelu - Jucu?

CNCF ”CFR” SA: Primaria Cluj-Napoca și Primăriile Locale au posibilitatea, la cerere, să facă investiții în zona Nădășelu – Jucu, prin respectarea reglementărilor specifice activității feroviare.

Rep: Este adevărat că acum se fac lucrări de modernizare a acestei linii de cale ferată?

CNCF ”CFR” SA: În această săptămână, SRCF Cluj execută în regie proprie lucrări de întreținere și reparații între stațiile Cluj-Napoca Est și Apahida.

Referitor la proiectul ”Electrificarea și reabilitarea reabilitarea liniei CF Cluj – Oradea – Episcopia Bihor”, estimăm lansarea procedurii de licitație pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor la sfârșitul acestui an.

Rep: Ați semnat un acord de colaborare cu Primăria Cluj-Napoca și primăriile din zonă pentru acest proiect?

CNCF ”CFR” SA: SRCF (SRCF) Cluj nu a semnat niciun acord de colaborare cu Primăria Cluj-Napoca sau cu alte primării pentru proiectul ”Tren metropolitan”.

Rep: Cât de viabil vi se pare un tren metropolitan în Cluj? Poate fi implementat tehnic și de ce investitie este nevoie? Cât este de fezabil un astfel de proiect din punct de vedere al potențialilor călători? Se justifică un astfel de tren?

CNCF ”CFR” SA: Detalii despre oportunitatea implementării acestui proiect ”Tren metropolitan” pot fi oferite doar de beneficiarul proiectului, CFR SA, în calitate de administrator al infrastructurii feroviare publice, poate emite doar soluții în legătură cu accesul la infrastructura feroviară existentă.

Rep: Cât de bine este deservită ruta Nădășelu - Jucu în acest moment?

CNCF ”CFR” SA: În prezent, în stațiile CF Nadășel și Jucu opresc 17 perechi de trenuri/zi, însă se poate analiza, funcție de capacitatea liniei, suplimentarea de trase pentru alte trenuri, la solicitarea operatorilor de transport feroviar.

Trenul-Metropolitan-1280x575.png

Va urma semnarea acordului de asociere între Primăriile din Gilău, Florești, Baciu, Cluj-Napoca, Apahida, Jucu și Bonțida pentru realizarea trenului metropolitan și a metroului. Vor fi două componente. Pe infrastructura existentă va fi un tronson de 43 de km de la Nădășelu până la Bonțida ... (Moderator: Pe actuala cale ferată?) Da, pe actuala cale ferată! (Moderator: Reparată, mă gândesc!) Deja se modernizează... Și cu crearea unor stații noi în Baciu, Tetarom, în zona Mărăști, în Ira, la Aeroport, și se acolo să se asigure preluara cu transportul în comun a oamenilor și cu crearea în zonele de extensie a zonei Metropolitane de parcări pentru ca oamenii să își lase mașinile și să folosească trenul metropolitan.

În privința conectivității pe axa Vest - Est, de la Gilău până la podul IRA va fi metrou. În afara Clujului probabil metroul de suprafață, în interior metrou subteran. Prima etapă este din Florești, din centru, conectivitatea cu Spitalul Regional de Urgență, cu centrul comercial... (Moderator: Care spital regional de urgență? Boc: Care se va face, e prevăzut, noi asigurăm conectivitatea) intrarea în Cluj-Napoca, stații și te duci până la podul Ira, de unde te poți conecta la calea ferată și să iei trenul metropolitan mai departe. Conectivitatea dintre Gilău și Florești este etapa a doua. În prima etapă se va asigura o conectivitate cu autobuzul din Gilău și până la Florești și tot din Gilău vei avea posibilitatea de a avea o conectivitate până la Nădășelu pentru a ajunge la trenul metropolitan și oamenii să poată utiliza fie calea ferată, fie metroul ca mobilitate. Este un proiect pe care îl avem gata pregătit să apăsăm butoanele pentru asociere și studiul de prefezabilitate la metrou și de fezabilitate la tren. (Moderator: Când credeți că ar putea fi gata?) O parte din bani ar putea veni din fonduri europene din actualul exercițiu financiar, până în 2023. Din actualul exercițiu financiar vom putea finanța partea de tren metropolitan, din următorul exercițiu financiar, 2020 - 2024, parte de metrou. Nu în totalitate pentru că este un proiect mai mare de un miliard de euro. Vom asigura finanțare inclusiv privată, inclusiv din fonduri europene, inclusiv dintr-un parteneriat public-privat, inclusiv dintr-un credit, deci un pachet financiar care să aibă forță și să dea sustenabilitate proiectului”, a spus primarul Emil Boc, la Napoca FM.


Comentarii Facebook