Un pasager a refuzat să stea lângă o femeie și a fost dat afară din avion. Ce a ”câștigat” dacă a dat compania în judecată


Un pasager a intentat un proces împotriva companiei aeriene JetBlue, acuzând-o de discriminare religioasă. El susține că a fost dat afară dintr-un avion pentru că a încercat să-și schimbe locul, refuzând să stea lângă o femeie, conform Business Insider.

Abraham Lunger, un evreu ortodox, trebuia să călătorească cu un avion de la Palm Springs la Aeroportul John F. Kennedy pe 31 decembrie 2023, conform plângerii depuse în instanță. Din motive legate de convingerile sale religioase, el poate să stea lângă o femeie doar dacă aceasta este rudă de sânge sau soția sa.

El și soția sa nu au primit locuri alăturate înainte de îmbarcare. Soția sa a întrebat un agent JetBlue la poartă dacă Lunger poate să stea fie lângă ea, fie lângă un bărbat, din cauza credințelor sale religioase. Li s-a spus că ar putea încerca să facă schimb cu alți pasageri, însă cuplul nu a reușit să obțină locuri învecinate. Lunger s-a așezat inițial pe locul său, dar a observat apoi că o altă femeie se pregătea să se așeze lângă el.

Documentele din instanță arată că „s-a ridicat în liniște de pe scaun și a stat pe culoar”. Cu toate acestea, potrivit plângerii, înainte să poată cere altui pasager să facă schimb de locuri, o însoțitoare de zbor a "țipat" la el să se întoarcă pe locul său. Lunger i-a explicat că încearcă să-și schimbe locul din motive religioase, dar ea ”a refuzat să accepte această explicație și a încercat să-l împiedice pe Lunger să facă schimb de locuri cu un alt pasager care fusese de acord cu acest lucru”. Alți pasageri care au auzit discuția s-au oferit să facă schimb de locuri, conform plângerii. Cu toate acestea, pilotul aeronavei le-a comunicat apoi lui Lunger și soției sale că schimbul de locuri nu poate fi realizat din cauza unui posibil dezechilibru de greutate în avion.

Potrivit bărbatului, deși nu a ridicat tonul, pilotul le-a cerut să părăsească aeronava, afirmând că nu va decola cu ei la bord. Lunger nu a primit compensație sau rambursarea banilor pentru biletele de avion.

Compania aeriană nu a comentat situația, din cauza procesului în desfășurare. „JetBlue este mândră să servească milioane de clienți în fiecare an din diferite medii. Facem tot posibilul pentru a satisface diferitele solicitări ale clienților noștri, asigurându-ne în același timp că toți clienții beneficiază de experiența pe care o așteaptă de la JetBlue”, a declarat compania aeriană printr-un comunicat.

Comentarii Facebook