Marti 29 Noiembrie

Președintele Academiei, Ioan Aurel Pop, desființează noile legi ale educației: ”Sunt o fundătură!”


Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, susține că noile legi ale educației sunt o fundătură.

Din păcate, problemele acute nu s-au schimbat, chiar dacă ni se promit nişte legi noi ale educaţiei şi cercetării, aţi văzut în ce fundătură se află ele în acest moment, propunerile. Şi deci nu s-a rezolvat. Ele, aceste propuneri, nu aduc, după părerea mea, vreo perspectivă clară de îmbunătăţire”, a spus preşedintele Academiei Române, în deschiderea unei sesiuni ştiinţifice dedicate Zilei Limbii Române, desfăşurată în Clubul Academicienilor.

Proiectele de lege ale învăţământului preuniversitar şi superior, elaborate în concordanţă cu Raportul „România Educată”, vor intra în circuitul de avizare, anunța recent ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. 

Intelectuali cunoscuți din România au contestat proiectele de lege.

Cel mai recent nume de intelectual celebru ce protestează față de noile legi ale educației naționale, prin intermediul unei scrisori publice, este Eugen Simion, critic literar și protesor universitar.

Printre cei care au mai semnat scrisoarea se numără Gabriel Liiceanu, Andrei Pleșu, Nicolae Manolescu, Alex Ștefănescu, Andrei Marga, Mihail Neamțu, Theodor Paleologu, Adrian Papahagi.

Mă alătur ‘grupului de interese’ înfierat de domnul ministru Cîmpeanu, adică, după calculele sale, celor 0,5% dintre intelectualii țării considerați insignifianți de ilustrul titular al unui doctorat secret. Sistemul educațional românesc este deja într-o stare critică. Noul proiect de lege nu face decît să accelereze procesul de degradare”, a declarat Paleologu.

Felicitări pentru inițiativă! Constat cu stupoare și tristețe că acest Proiect de lege (a educației !) vizează – în ciuda principiilor declarate – cantitatea, nu calitatea, nivelarea descendentă, nu relevanța, deculturalizarea, nu culturalizarea, demotivarea elevilor (și a profesorilor), nu motivarea și stimularea lor.

Inadecvarea criteriilor pentru disciplinele umaniste este flagrantă, eliminarea tezelor și generalizarea abuzivă, simplificatoare a grilelor reprezintă un atentat la coerența gândirii și a expresiei generațiilor tinere. Digitalizarea (oricum, încă precară la sate) nu compensează aceste deficiențe. Așa ar urma să arate România ‘educată’?”, a transmis Mircea Martin.

Limba este primul semn de identitate al unei națiuni. Cine are o limbă, are o țară. Toate națiunile cu o veche civilizație își apără limba”, a declarat Eugen Simion.

Comentarii Facebook