Românii se cred frumoși! 8 din 10 persoane cred că sunt atractivi din punct de vedere fizic

80% dintre români se consideră atractivi din punct de vedere fizic. Femeile, tinerii (cu vârste între 20 şi 39 ani), persoanele necăsătorite, cu un loc de muncă stabil şi cele cu venituri peste medie sunt categoriile care se considera frecvent atractive.

 

Pentru jumătate dintre români, ochii reprezintă principalul atu fizic. Alte atuuri importante se referă la corpul bine proporţionat şi părul strălucitor. Alura sportivă este un atu mai important pentru barbaţi decât pentru femei, cât şi pentru tineri. Totodată persoanele care utilizează servicii profesionale de înfrumuseţare tind să aprecieze mai mult ca atuuri fizice tocmai acele aspecte pentru care apelează la aceste servicii, în special părul strălucitor.

 

Produsele considerate de bază în îngrijirea zilnică sunt: pasta de dinţi (folosită de 96% dintre români), săpunul de mâini (folosit de 95% dintre români) şi deodorantul (utilizat în proporţie de 83%), atât femeile cât şi bărbaţii optând pentru aceleaşi produse. Parfumul sau apa de parfum se numără printre produsele preferate ale românilor şi sunt utilizate zilnic de aproape ¾ dintre aceştia.

 

Aşa cum era de aşteptat, bărbaţii acordă o importanţă mai mare spumei de ras, în timp ce femeile includ în lista produselor indispensabile crema de faţă (folosită zilnic de 60% dintre femei), crema de mâini (54%) şi demachiantul (47%).

 

Doar 12% dintre femei sunt atente la ingredientele pe care le conţin produsele cosmetice. În cazul în care urmăresc informaţii despre conţinutul produselor cosmetice, femeile sunt atente îndeosebi ca produsele pe care le cumpără să nu conţină parabeni sau săruri de aluminiu. 7% dintre femei folosesc produse dermatocosmetice, în special cele cu varsta intre 30-39 de ani, cu educatie superioara si cu venituri peste medie.

 

4% din populatie nu se spala pe dinti zilnic, in timp ce doar 40% dintre romani au toti dintii naturali (nu au niciun dinte/ masea pusa). O treime dintre romani au cel putin un dinte sau o masea inlocuita/ pusa, procentul crescand o data cu varsta. 13% dintre persoanele intervievate afirma ca au avut probleme cu dantura care au dus la pierderea unui dinte sau unei masele, dar nu au fost la stomatolog sa le inlocuiasca. Implantul dentar a fost o optiune de inlocuire a unui dinte/masea doar pentru 9% dintre romani.

 

Cele mai multe femei prefera sa se ocupe acasa de aproape tot ce tine de ingrijirea personala, 27% dintre ele apeleaza la un salon cosmetic pentru epilat iar 29% merg la salon pentru pensat. Vopsitul parului este un alt serviciu pentru care se merge la salon (26% dintre femei), intr-o masura mai mare decat pentru servicii ca manichiura sau pedichiura. 8 din 10 barbati, respectiv 9 din 10 femei au mers in ultimul an cel putin o data la un coafor/ o frizerie/ un salon de cosmetica.

 

Studiul a fost realizat cu ajutorul ISRA CENTER pe un esantion de 523 respondenti (dintre care 274 femei), reprezentativ pentru populatia din zona urbana (orase peste 50.000 de locuitori), cu varsta intre 20 si 65 de ani. Eroarea maxima de esantionare este de ±4,3%, la un nivel de probabilitate de 95%. Datele au fost culese prin intermediul interviurilor fata in fata, la domiciliul respondentului, in primavara anului 2011.

Comentarii Facebook