Când va circula trenul cu 160 de km/oră pe tronsonul modernizat? Răspunsul nu vă va mulțumi

 

Viteza pe liniile modernizate ar putea ajunge la 160 kilometri la oră, dar CFR SA vine cu lămuriri. 

 

Se pare că este nevoie de definitivarea componentei de management a traficului (ERTMS – sistem european de management a traficului feroviar). ”Atât în cazul lucrarilor de RK (reparați capitale – n.red.), dar în special în cazul lucrarilor de modernizare (lucrări complexe, comparativ cu cele de reparații capitale), viteza de circulație a trenurilor, pe zona unde s-au executat lucrările, crește treptat, în cazul de față, de la 50 Km/h până la 120 km/h, la intervale succesive de timp, deoarece este nevoie să se atinga tonajul tehnic obligatoriu”, spun reprezentanții CFR.

 

CFR SA adaugă că niciodată nu s-a promis o viteză de 160 de kilometri la oră, ci că se putea ajunge această viteză.

 

Pentru aceasta însă este necesar să fie definitivat sistemul ERTMS. Lucările se întind pe nu mai puțin de șase ani, intre 2014 și 2020. Stadiul acestora este de 71% pe sectorul Sighișoara – Coșlariu și de 61% pe Coșlariu-Simeria. Valoarea contractului ERTMS este de 617,89 milioane lei, iar acesta a fost atribuit unei asocieri formate din Alstom, Alcatel, Lucent și firma autohtonă Pas 97 Impex.

 

Digi24.ro a arătat joi că cele cinci perechi de trenuri zilnice care circulă între Sighișoara și Daneș, pe o distanță de 10 kilometri, sector modernizat, au avut nevoie de 16 minute ca să parcurgă cei 10 kilometri care le desparte. Media vitezei a fost astfel de 37,5 kilometri la oră, adică mult sub cea de pe întreaga rețea feroviară, cifrată la 50 kilometri la oră.

 

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că din 25 iulie circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se va desfăşura pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara – Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri – Sighişoara şi Daneş -, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13.

 

Aceasta este prima cale ferată nou construită în România după 1989.



Comentarii Facebook