Ministrul Educației, Daniel David, atac la cadrele didactice: „Cea mai mare vină pentru analfabetismul funcțional le aparține profesorilor, nu elevilor”


Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, afirmă că principala cauză a analfabetismului funcțional în rândul elevilor o reprezintă lipsa de pregătire a cadrelor didactice. Fostul rector de la UBB Cluj a susținut că profesorii au responsabilitatea directă pentru formarea competențelor de bază ale elevilor.

Întrebat cât de mare este ponderea responsabilității pe care o atribuie profesorilor, ministrul a răspuns că „cea mai mare parte”, subliniind că elevii vin în școală cu un nivel de inteligență și creativitate normale, iar sarcina profesorului este să construiască pe aceste baze.

Ministrul Educației, Daniel David, atac la cadrele didactice: „Cea mai mare vină pentru analfabetismul funcțional le aparține profesorilor, nu elevilor”

„Nu vă supărați, nu vreau să spun 100%, dar cea mai mare parte. Până la urmă, copiii vin cu un nivel de inteligență și un nivel de creativitate normale, ca să spun așa. Este treaba profesorilor ca, pornind pe o normalitate, copiilor să le transferi acele competențe. N-ai pe cine să pui responsabilitatea decât pe cadrele didactice.

Și asta e valabil și în preuniversitar și nu vreau să-i scutesc și pe cei din învățământul superior – când dăm greș și noi avem un abandon școlar destul de mare și este tot, ca să spun așa, un rol important pe care îl are universitatea și profesorii”, a transmis Daniel David, notează edupedu.ro. 

Ministrul a admis că abandonul școlar poate avea cauze multiple, de la lipsa sprijinului economic la responsabilitatea familiei sau a autorităților locale, însă a insistat că, pentru elevii care frecventează școala, răspunderea principală revine profesorilor.

Comentarii Facebook