Miercuri 17 Iulie

Uber și Taxify, ilegale de joi, 16 mai? Se schimbă legea taximetriei


Legea taximetriei se schimbă de joi, 16 mai, iar șoferii Uber și Taxify vor putea fi amendați și sancționați de poliția rutieră.

Reprezentanții companiilor spun, însă, că ”aplicaţiile nu se pot închide, pentru că ele operează la nivel mondial”, a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală, care reprezintă companiile Uber şi Bolt, citat de Mediafax.

Pe piaţa din România este posibil să existe o îngreunare pentru clienţi în a găsi o maşină, pentru că va rămâne la latitudinea şoferilor dacă mai ies sau nu pe traseu, pentru că, în lipsa unei reglementări a pieţei de ride-sharing, sancţiunile poliţiei vor fi mult mai uşor de aplicat şi drastice, cum ar fi ridicarea plăcuţelor de înmatriculare sau a talonului pe o perioadă de 6 luni. Asta se va traduce în timpi foarte mari de aşteptare pentru clienţi şi o aglomerare a Bucureştiului, pentru că oamenii vor apela la maşina personală. Există demersuri făcute chiar din momentul modificării legii taximetriei, la sfârşitul lui martie, doar că acestea sunt rezultatele. Noi în continuare dorim să avem o lege care să reglementeze activitatea, astfel încât să ştim la ce să ne raportăm, care sunt autorităţile care să ne reglementeze, care să fie documentele de care au nevoie şoferii, ne dorim o legislaţie specifică zonei de ride-sharing”, a mai spus Cătălin Codreanu.

Potrivit datelor apărute în spaţiul public, zeci de mii de şoferi folosesc aplicaţiile online de ride-sharing, iar clienții sunt aproximativ două milioane.

Guvernul a adoptat pe 29 martie ordonanţa de urgenţă pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi şi de închiriere, printre altele eliminând din lege expresia ”în mod repetat”.

Am adoptat o OUG îndelung dezbătută în spaţiul public, care modifică legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. Am operat două modificări, am transferat atribuţiile privind organizarea şi efectuarea transportului în regim de închieriere de la autorităţile admininstraţiei publice locale la Autorietatea Rutieră Română. Această modificare a stat în transparenţă decizională timp de 10 zile, inclusiv autorităţile locale au fost de acord şi n-au ridicat observaţii vizavi de acest punct. A doua modificare pe care am operat-o, am eliminat expresia «în mod repetat», astfel încât sancţiunea să fie aplicabilă atât persoanelor fizice cât şi persoanelor juridice pentru efectuarea de transport public în mod ilegal”, a explicat la acea vreme Daniel Suciu, viceprim-ministru şi ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Comentarii Facebook