Toyota Romania cheama in service 12 500 de masini pentru verificarea acceleratiei. Nr tel in Cluj 0264-441214

Vehiculele posibil afectate de o deficienta la pedala de acceleratie vor fi verificate pe costul producatorului.

 

Posesorii masinilor suspectate de probleme vor primi instiintari de la dealerii care le-au vandut masinile pentru a-si face programari la service-urile mentionate. Verificarea unei masini va dura aproximativ 30 de minute.


In Cluj , puteti contacta service-ul Toyota la numerele de telefon 0264441214 (persoane de contact Mihai Sturza ,service manager si Noemi Giurgiu - relatii clienti)


Dupa cum a comunicat site-ul oficial Toyota.ro " Campania de rechemare este o masura preventiva ce are ca scop verificarea tuturor vehiculelor indicate de catre producator, chiar daca posesorii acestor masini nu au identificat nici o problema la nivelul pedalei de acceleratie sau daca masina nu prezinta problema respectiva."

Pana in momentul de fata nu au fost semnalate nici in Romania , nici la nivel European accidente cauzate de aceasta deficienta tehnica. Totusi, la nivelul intregii Europe Toyota a decis sa recheme in service mai multe modele , cu date de fabricatie care se intind pe mai multi ani.

 

AYGO (Feb 2005 " Aug 2009)

iQ (Nov 2008 " Nov 2009)

Yaris (Nov 2005 " Sep 2009)

Auris (Oct 2006 " 5 Jan 2010)

Corolla (Oct 2006 " Dec 2009)

Verso (Feb 2009 " 5 Ian 2010)

Avensis (Nov 2008 " Dec 2009)

RAV4 (Nov 2005 " Nov 2009)

 

Defectul care a generat reactia constructorului de masini este posibilitatea ca pedala de acceleratie sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala. Problema implica un dispozitiv de frecare la pedala, menit sa faca pedala stabila si echilibrata.

 

Dispozitivul include o potcoava care realizeaza o actiune de frecare pe o suprafata adiacenta in timpul functionarii normale a pedalei. In timp, din cauza materialelor folosite, a conditiilor de utilizare si de mediu, aceste suprafete pot genera blocaje. In unele cazuri, pedala poate sa revina lent la pozitia normala sau, in cazuri rare, poate ramane blocata, lasand acceleratia partial deschisa. 


Solutia Toyota este instalarea unei piese de otel cu dimensiuni foarte exacte in ansamblul pedalei de acceleratie, menita sa reduca frecarea dintre corpul pedalei si bratul pedalei. De asemenea, aceasta piesa va mari forta de reactie a arcului care readuce pedala la pozitia sa initiala/ridicata.

 

Compania a confirmat eficienta acestei solutii prin teste realizate pe vehicule a caror pedala de acceleratie aveau tendinta de a se bloca.

 

 

Comentarii Facebook