Românii riscă să primească facturile la gaze și curent cu întârziere. Ce trebuie să facă clienții care primesc o factură pe două-trei luni


Furnizorii vor întârzia cu emiterea facturilor pentru luna septembrie, ținând cont de modificările în ceea ce privește modul de calcul al facturilor. Dana Dărăban, director executiv al Federației Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE), a explicat că furnizorii nu au avut timp să își adapteze softurile de emitere a facturilor. 

Potrivit Danei Dărăban, OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru modificarea softurilor.  

Cred că toți furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecție a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situații, la întârzieri. Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările”, a spus Dărăban. 

Furnizorii nu vor întrerupe activitatea de furnizare. 

Va depinde de la caz la caz. Fiecare furnizor va încerca să fie cât mai puțin afectat, pentru că emiterea cu întârziere a facturii înseamnă o întârziere și pentru ei în încasări, ceea ce se adaugă la riscurile și la problemele de acces la lichiditate ale furnizorilor”, a precizat ea.

Mai mult decât atât, Dărăban a sfătuit clienții care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, să discute cu furnizorul pentru eșalonarea plăților. 

Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi și eșalonare”, a completat Dărăban, potrivit DCNews. 

Comentarii Facebook