Marti 6 Decembrie

Recorder dezvăluie cum se duc milioane de euro de la alianța de guvernare către unele televiziuni și site-uri de știri


Miercuri seară, jurnaliștii de la Recorder au publicat o investigație în care arată cum se duc milioane de euro de la PSD și PNL predilect către Antena 3, Digi 24, România TV, Realitatea și B1 TV și unele site-uri de știri fără ca să fie clar ce cumpără partidele cu acești bani.

Potrivit Recorder, posturile TV iau aproximativ 90% din banii cheltuiți de partide în anumite instituții de presă. Două firme intermediare, Vertigo și All Media, iau bani de la PSD și PNL. Împreună, cele două partide de guvernământ au alocat zeci de milioane de euro în ultimii trei ani către unele organizații de presă, scrie Libertatea.

În film apare Cezar Batog, un vechi om de publicitate, astăzi reprezentant al Vertigo. El refuză să spună ce anume fac televiziunile pentru banii oferiți de firma sa, sume care provin de la partide. „De ce nu puteți spune?”, întreabă ziariștii Recorder. „Pentru că am contract”, spune Cezar Batog.

În numele partidelor, au acceptat să vorbească Marcel Ciolacu, șeful PSD, și Ludovic Orban, fostul lider al PNL. Marcel Ciolacu a oferit numele intermediarilor, dar nu a putut spune ce au prestat televiziunile și site-urile pentru banii încasați. Ludovic Orban a dat de înțeles că, „mai ales pe vremea lui Dragnea”, dacă acești bani nu erau dați la televiziuni, nu ar fi existat știri despre PNL.

Ce televiziuni au luat bani de la PSD prin intermediul Vertigo 

Potrivit dezvăluirilor Recorder, PSD ar fi plătit doar prin intermediul Vertigo următoarele sume către următoarele televiziuni: 

  • 3,1 milioane de euro – Antena 3 Group/Antena Group 
  • 3 milioane de euro – RTV 
  • 850.000 de euro – B1 TV, Ancore Media 
  • 470.000 de euro – Outsmart Media 
  • 230.000 de euro – RCS-RDS, Digi 24 

Și câteva site-uri au luat sute de mii de euro Vertigo a fost doar un canal, sumele totale primite de aceste televiziuni de la partide fiind mult mai mari. Iar lista entităților media care au primit bani de la Vertigo/PSD include și site-uri:  

  • Adevărul – 540.000 de euro
  • Gândul – 540.000 de euro 
  • Evenimentul Zilei și Capital – 395.000 de euro 
  • DC News – 375.000 de euro 
  • Stiripesurse – 350.000 de euro

Câți bani a cheltuit PNL și către cine

Și celălalt partid aflat la guvernare, PNL, a cheltuit, potrivit Recorder, în ultimii ani peste 25 de milioane de euro pentru presă și propagandă. Liberalii au făcut publice pentru Europa Liberă, o bună parte din cheltuieli, amintește Recorder.

O parte din site-uri: 

  • Newsweek – 5.000 de euro/lună 
  • PS News – 5.000 de euro/lună 
  • Pres Ziariștii – 3.000 de euro/lună

Televiziuni: 

  • B1 TV – 7.500-8.000 de euro/lună prin firma Ancore Media 
  • Realitatea TV – 120.000 de euro printr-o firmă deținută de soția patronului Realitatea TV, Maricel Păcuraru

În cazul RTV, banii pleacă de la partid către o firmă deținută de un prieten de-ai lui Sebastian Ghiță (proprietarul RTV) și se duc apoi la televiziune. Reprezentanții acestor site-uri și televiziuni, care apar în filmul Recorder, nu au dorit să comenteze contractele. 

Comentarii Facebook